Uttryck ni använder från filmer/barnprogram

Sv: Uttryck ni använder från filmer/barnprogram

Fick mig att tänka på att jag rätt ofta säger "Computer says no", fast oftast på finska. Som svar då nån vill att jag ska göra något.

"Fortsätt simma, fortsätt simma, simma, simma" från hitta Nemo :D

HAJMAT OH HA HA! :D :D

"RUN FORREST RUN!"

Dessa använder jag också :p

Och såklart:

"SITT ROSA!" (Från Mulan: http://youtu.be/uMOrF3yWtY0 Mushu :love:)

"Hakuna matata" (Lejonkungen såklart!)

"Vad nöjd med allt som livet ger och allting som du kring dig ser!" (Djungelboken)

"Ordning och reda, pengar på fredá!" (Alfons Åbergs pappa)

"Jag bläcka på mej" (Hitta Nemo)

... Sedan är jag en sådan där som kommer ihåg det mesta långt inne i bakhuvudet, vilket gör att jag associerar saker hela tiden och därför kläcker ur mig något gammalt som jag inte visste att jag kunde :cautious::p

Och just det:

"Det ballar ur!" Från "Ett kilo mjöl", men det kanske inte gills i denna tråd?

Eller för att vara exakt: "Däe bääällöörr ööuuur!"

Tack!

miniea: Åh, ja det där känner jag igen, att man kör samma gång på gång med någon som förstår det och alla andra fattar noll^^

---------

Alla: Tack för svaren, kul att läsa! Ös på med fler citat!

-------------

Kom på ett till jag med;

"Det är väl ingen som snor en polisbil" också från Jönssonligan;)

har massa fler med som jag vet jag brukar säga, men nu vill de inte krypa fram.. men brukar säga till min sambo att ibland tror jag inte att jag gjorde annat än glodde på tv när jag var liten^^... så de kommer väl..

//r

"Mat, mat. Mera mat. Mera mat!" - från ett tecknat program jag verkligen inte kommer ihåg vad det var, och om det var marsvinen som ville ha mera mat eller papegojorna... Fast det är ju aldrig någon som fattar utan tycker jag är knäpp :D

"Det är det bästa jag vet, näst rabarberkräm!" - Pippi Långstrump

"Hajmat, oh ha ha!" varje gång man tar i :D

Dottern har lagt till "Hoppa Alice" när man räknar ett, två, tre. Det kommer från Harrys hink med dinosaurier där de säger "Ett, två, tre, hoppa Harry!" när han ska hoppa ner i hinken och komma till dinoland :)

KL

Åh, åh, åh!

"VÄÄÄÄÄRLDSHERRAVÄLDE!" - Från kackerlackorna i The Fairly Odd Parents :D

KL

förutom att citera alla möjliga filmer och tv-serier i tid och otid så är ett uttryck jag använder "apselut".

Och jag använder ditt användarnamn ibland, men den långa versionen - supercalifragilisticexpialidocious. Kan till och med bokstavera det jättesnabbt på engelska :D

Jag använder pinsamt nog en massa citat från Nile city. Pinsamt eftersom ingen fattar.

"PITTIPANNAN!" och "Muumsfilibubbla!"

Och nämner något ordet torn släpper jag automatiskt ur mig "Tooooorrnet!"

Vi skulle kunna ha grymma konversationer. Jag kan inte höra ordet potatis utan att översätta det i huvudet till puttuttis. Och pojkvännen får beställa sin egen pizza för jag är rädd att jag ska råka säga att jag vill beställa en kall Sune.

Och söta flickan? Sutrin? Satrin? AH, ÅSNELATRIN!

Taklagsfest skall ni ha, och välkammad utter.

Kl

Det tiddelipommar säger hela familjen. Den andra favoriten är " marsch i säng, och du får inte se slutet på filmen" jämte "jag har närt en kommunist vid min barn".

Det ska väl vara "du får INTE se hur flmen slutar" ?
Den brukar jag också säga :)

kl

"karl-bertil johnssons ömma moder" alt "karl-bertil johnssons stränge fader" förekommer ofta i alla meningar där det fungerar :D

"it's so fluffy, im gonna diiie!" från Dumma Mej tror jag.

Och så förstås många av de redan nämnda :)

*kl*

Följande konversation har utspelat sig ett flertal gånger:

Valfri vän: jaha, vart skall vi gå nu då? :D
Reyk (som inte heller vet): P. Sherman, 42 Wallaby way, Sydney! :D

Standardsvar. Varför har just det satt sig i ryggmärgen? O_o

KL
Kul tråd! Citat från Nile City kör jag med i tid och otid också. Sjukt jobbigt när man sitter i "fint" sällskap och nån nämner Kaknästornet... :o Dock räknar jag nog inte det som barnprogram.

"Nu blev det kvällen, vaffödådå?" är ju standard om nån släcker lampan (av misstag) eller nåt annat som gör att det blir mörkt helt plötsligt. Från Ronja Rövardotter.

"Dra åt skogen, jag är en törnbuske!" är mitt favoritsvar när någon är skämtsamt elak mot mig och jag inte kommer på ett bättre svar för tillfället. Från De vilda djurens flykt.

Egentligen finns det nog hur många som helst...

*kl*

Följande konversation har utspelat sig ett flertal gånger:

Valfri vän: jaha, vart skall vi gå nu då? :D
Reyk (som inte heller vet): P. Sherman, 42 Wallaby way, Sydney! :D

Standardsvar. Varför har just det satt sig i ryggmärgen? O_o

Läste någonstans (på det mycket pålitliga internet :angel: ) att fler amerikanska barn kan "P. Sherman, Wallaby Way 42, Sidney" än sin egen hem-adress :D

kl

Använder säkert en helt del som jag inte tänker på. Men Just Nalle Puh är en guldgruva - favoriten för tillfället: Man kan Aldrig vara nere med en Ballong!

kl

"Absolutivt, Definilut INTE!" (Lilla Sjöjungfrun 2)

"Fem fem. Femfemfemfem fem fem" (Vintergatan)

"Du får ingen mat, nej, du får ingen mat, nejnejnej du får ingen mat för du ska BANTA" (Hitta Nemo)

"Våffo gör ni på detta viset" och "Våffo blev det kvällen?" (Ronja Rövardotter)

"Ursäkta damen, men RES PÅ ER!" (Lejonkungen)

Ååh, har säkert fler också men står lite stilla just nu...

kl
Rolig tråd!
eftersom jag har en hund som heter Sickan blir det ofta "De e lyyyyysande, Sickan!" :P
Sedan gör jag tummen upp alá agent Cooper oftare än vad som är coolt... Men det kan liksom inte hjälpas.

kommer säkert på fler..

Senast ändrad:

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 288
Senast: Gabby_Ossi
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 725
Senast: Anonymisten
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 369
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 965
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar