Uttryck ni använder från filmer/barnprogram

strawberrysylt

Trådstartare
Jag har kommit på mig själv med att använda vissa ord/uttryck från barnprogram/serier väldigt ofta och undrar vilka såna ni andra använder och när och vart de är ifrån :)

De uttryck jag använder och vart de är ifrån:

"Chefen först och alla andra sen!" som Rooster i Damöb (barnprogram) säger. Typ när man ska gå och borsta tänderna på kvällen och jag vill vara först in i badrummet.

"Man kan aldrig så noga veta med heffaklumpar" från Nalle Puh. Typ som svar på "tror du din pappa vill ha en sån där i julklapp?"

Haha, nu kommer jag inte på fler jag använder bara för det, men kan ju fylla på sen!

Shoot!:)

//r

Sv: Uttryck ni använder från filmer/barnprogram

"Mot Sherwood-skogen!", när jag och mitt sällskap ska ut och göra något. Kan även lägga till ".. och vidare!" (Toy Story)

Kl

Det tiddelipommar säger hela familjen. Den andra favoriten är " marsch i säng, och du får inte se slutet på filmen" jämte "jag har närt en kommunist vid min barn".

Brukar säga "puh vad jobbigt det här var alltså puh" från Sunes jul, och "det är nog ingen som vet det" från Kaspar i Nudådalen:)

"tålamod är en fiskares bästa vän". Från saltkråkan tror jag va?

"Kittlar dödsskönt i kistan" och "Wendy, I can flyyyy." Det sistnämnda om någon håller på att slå ihjäl sig.

"Mot oändligheten och vidareeeee!" Är mitt standarduttryck när jag är på Ikea och åker kundvagn på lagret :D

"Jag har närt en kommunist vid min barm" är alltid ett bra uttryck precis som "vaffödådå? Vaffö gör du på detta viset?" :)

Jag använder pinsamt nog en massa citat från Nile city. Pinsamt eftersom ingen fattar.

"PITTIPANNAN!" och "Muumsfilibubbla!"

Och nämner något ordet torn släpper jag automatiskt ur mig "Tooooorrnet!"

Jag använder nästan mest finska grejer dock. Ingen förstår dem heller. Folk måste tro jag är galen.

Jag använder pinsamt nog en massa citat från Nile city. Pinsamt eftersom ingen fattar.

"PITTIPANNAN!" och "Muumsfilibubbla!"

Och nämner något ordet torn släpper jag automatiskt ur mig "Tooooorrnet!"

Åh, du och min sambo hade förstått varandra så bra! Han är expert på citat från Nile City men även från Percy Tårar (och det är citat som jag inte fattar) :D

"Kolla, risgrynsgröt, och den är glad att se dig!" :D

Från Mulan ;)

"Den som bäddar välter ofta liten tuva, om och om igen." Brukar jag säga då någon får vad de förtjänar. Eller då jag tycker att det passar in.:D

"det finns bara ett problem. Man DÖR" (Anders o Måns)

"Det är som att mäta temperaturen med ett litet kex" (samma som ovan)

"ingen uppges skadad, en dog." (Nile city?)

" marsch i säng, och du får inte se slutet på filmen" jämte "jag har närt en kommunist vid min barn".

Vart kommer de uttrycken ifrån? :)

--------------

Haha, kul att "höra" vilka uttryck ni brukar använda!

Jag har kommit på två till som jag kör med också;

- "Här är vi och hit skulle vi och det är här" och så peka på tre olika punkter;) från Mysteriet på Greveholm <3

och "nu är det bra, nu är det dåligt" från samma.

//r

Dom som jag kommer på just nu. Använder dem oftast när jag pratar med min bror eftersom han förstår referenserna :)

Det är en lång väg till Tipperary.
Men Nasse booor inte i Tipperary
. Från Nalle Puh. När man ska gå någonstans eller börja på med någonting.

Finska sämskskinn, det sämskaste som finsk. Från Jönssonligan. Alltid när det handlar om sämskskinn.

Ge. Mej. Korset (uttalas ungefär koschet). Också Jönssonligan. När jag vill att någon räcker mig någonting.

Nej, nej, nej! Inte en gång till! Just det, Jönssonligan ;) Har sett de filmerna massor med gånger som barn. Används när det passar.

Senast ändrad:

"Fortsätt simma, fortsätt simma, simma, simma" från hitta Nemo :D

"Fortsätt simma, fortsätt simma, simma, simma" från hitta Nemo :D

HAJMAT OH HA HA! :D :D

*KL*

"RUN FORREST RUN!"

"Pilutta dig" & "Apslut"

"När jag inte har pengar då KAN jag inte dricka sockerdricka (byt ut mot valfritt) och när jag har pengar då FÅR jag inte dricka sockerdricka. När i hundan ska jag dricka sockerdricka?"

"Vilken jädra smäll!"

"Utan snus i två dagar försmäktar vi på denna Ö" (nej, jag är inte bra på att vänta :D )

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 288
Senast: Gabby_Ossi
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 725
Senast: Anonymisten
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 369
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 965
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar