Uttåttåad

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare evaliz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 721
E

evaliz

Har hittat en islandshäst som jag är intresserad av att köpa men som alltid sätter orosmonstren igång:devil: Den här valacken är lite utåttåad på båda fram. Han är 5 år och riden i ca 7 månader. Han går rent i gångarter. Någon som har erfarenhet av detta om det är något man ska dra öronen åt sig för (man behöver ju inte köpa på sig problem) eller om det fortfarande kan växa bort eftersom han inte är färdigmusklad.

Sv: Uttåttåad

Njae,, skulle nog inte oroa mig så mkt.

Beror ju så klart på HUR mkt uttåttåad den är. Är det bara något eller här det hyseriskt. Bild kanske för att visa?'

Förr sa man alltid att lite utåttåad var bra för det var lättare att få fram tölten. Vet inte hur mkt sanning där ligger idet.. :crazy: Någon annan som kanske hört?

Sv: Uttåttåad

Är det tårna eller hela benen som är utåtvridna? Är det hela benen är det mindre allvarligt och kan växa bort.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
765
Senast: tara
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
558
Senast: Fetaost
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 854
Senast: Thaliaste
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför... 2
Svar
22
· Visningar
3 625
Senast: lirco11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka