Uttala 'Shufly'?

leia

Trådstartare
Lite onödig tråd kanske, men vet ni hur man uttalar 'shufly'? Alltså en sån där hårtofs som man fäster på sadelgjorden för att jaga bort flugor:

Shufly.jpg

Sv: Uttala 'Shufly'?

ok, själv hade jag mer gissat på "Schooflaj", men om du säger det så ;)

hon som hade en (och som jag frågade vad den var till för) sa att den funkar jättebra som flugjagare. själv har jag inte provat...

Blir inte pållarna irriterade om det hänger en dinglande tofs under magen?

Deras ögon sitter oftast på huvudet så de ser aldrig en lite tofs under magen, i alla fall inte mina. :D

nu har jag testat på min häst, hon bryr sig inte alls även fast den slår emot benen (å magen?) ibland. Om hon har mindre problem med flugor vet jag inte, men det ser iaf ganska coolt ut tycker jag :D

Är du trög på riktigt eller?

Jag menar om den dinglar fram och tillbaka mot benen...
Den kanske får panik?
Nej då, jag är trög bara i fantasin! Dom är ju bara c:a 10 cm långa så nåt mycket dinglande mot benen kan det ju inte bli frågan om, och då bedömer jag risken för panik hos hästen som NOLL. Kanske mer panik hos ryttaren?? :D

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
19
· Visningar
1 362
Senast: Googlarn
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 335
Katthälsa Min sambos lilla honkatt blev kastrerad i fredags (nu är det måndag, så 3 dagar har passerat ca). Vi är lite oroliga över hennes mående...
Svar
4
· Visningar
854
Kropp & Själ Vart ska man vända sig egentligen? Jag ville ta bort ett födelsemärke som 20-åring, men det var hur svårt som helst att få hjälp minns...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 195
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar