Tack så mycket! Och var inte alltför besviken över det missade CK:et, det var riktigt tufft i många klasser. I Breezes klass var det 24 hundar och bara fem CK:n. Gissa om mitt hjärta satt i halsgropen när hon skulle plocka bort en av dem inför finalen! Att vi sedan "bara" kom fyra i finalen var bara ett antiklimax i ca 2 sekunder, sen var jag överlycklig igen. Vår uppfödare trodde inte hon skulle ha en enda hund i finalerna men hon fick med tre! En (Breeze) blev fyra, en blev trea och så vann hon finalen för gula tikveteraner.
Det skiljer sig onekligen en hel del i hur hundhållningen är i olika länder, inte minst när det gäller att plocka upp efter sig! Men på det stora hela var det en härlig tillställning, även om jag igår kväll insåg att jag suttit ner i fem minuter mellan 09.00 och 18.00 eftersom vi hade en massa hundar som ställdes på förmiddagen och sen skötte jag insläppet i finalringen på eftermiddagen.
Mindre roligt är att det nu tjafsas en del i sociala medier om dubbelhandling. Utställningen hade dispens att använda FCI regler, men ändå ska det beklagas till höger och vänster. Personligen tycker jag bara att det är urfånigt att det är förbjudet för det är jäkligt snyggt när det görs på rätt sätt.
Jo jag har sett att det blivit mycket tjaffs... Tycker faktiskt att det sköttes bra, hade förväntat mig betydligt med liv runt ringarna
Tråkigt att de ska tjaffsa om det, särskilt de som inte ens var på plats!
Tycker inte heller att det är så farligt om de sköter det snyggt
Superskoj att det gick så bra för uppfödaren o så roligt för Emma