Utställningstråden 2016

Vad tror du om våra chanser i ringen ;)
img_4264-1.jpg

Hon är ju den tveklöst sötaste heeler jag sett:D

Hon är ju den tveklöst sötaste heeler jag sett:D
Hon är söt, men på ett stort och klumpigt sätt :D Hon lär aldrig bli någon stjärna, för hon blir nog större än mamma som i sin tur är en stor tik - och på det den rosa snoken :p Men det gör inget, för hon är lika go för det :love: Men vi ska testa en gång i alla fall som junior för träningens skull och för att det är så roligt att träffa heelerfolket vid ringen. Sen får hon växa till sig och vi får se hur hon blir som vuxen.

Inoff utställning förra helgen:
Stora: BIR, hp, oplacerad i Big
Lilla: BIR, Hp, Big-1, BIS- 3

Inoff utställning denna helgen:
Stora: BIR, hp, BIG-3
Lilla: BIR, hp, BIS-3

Min lilla har varit på 2 inoff utställningar hittills och har blivit BIS-3 på båda! Inte illa när man är 4,5 mån :love: Hon är superduktig och travar på så fint, att stå fint behöver vi öva mer på för hon testar gärna aaaalla trick hon kan :D
Ska bli kul att se hur hon utvecklas för hon är supersnygg redan! :d

Stora tycker utställning är dödstrist så hon kommer slippa i fortsättningen, blir sista på lördag, kaaaanske ställer henne på nån officiell senare i år men troligtvis inte. Hon är ju redan seuch :)

Gårdagen var... en upplevelse :) Av någon anledning fick jag för mig att det kunde bli varmt under dagen, trots alla väderrapporter om motsatsen, och hade därför alldeles för lite kläder. Och mer än lagomt kallt blev det. Frös som en... inte hund, för de frös inte. Som en kall jag. Så är det ibland, jag skyller mig själv.
Lill-tjejen skötte sig fantastiskt. För ovanlighetens skull var det fler griffoner än min anmäld, en unghane som nog kommer att bli riktigt bra när han är färdigväxt (på samma sätt som Tassa kommer bli kanon när hon är färdig ;) ). Domaren charmades av Tassas inkorrekta men ack så söta svans, och hon blev BIR. I stora ringen var det kanske 20 hundar, fem plockades ut, Tassa, hennes pappa och tre stora. Och lilla damen blir BIS4 :D Pappa oplacerad. En bra dag trots kylan, och ett strålande genrep inför de "riktiga" utställningarna om två veckor.

Club show i Lördags. Ingen succé. Det var såååå kallt, 4 grader och spöregn. De stackars hundarna hade fleecetäcken + vintertäcken på sig, filtar hängandes på burarna och flera filtar i burarna. Då slutade dom skaka och lyckades somna..

Vinna blev 3a bästa baby-tik med HP. Outvecklat nosparti (Nehe? Hon är 4 månader ;)), smal i fronten (:confused::confused::confused:) och något öppet vinklad (Ja, det håller jag med om ;)). Fick i kritiken att hon kunde ha en nyans mörkare ögon, alltså... :confused::confused::confused: Hon har de mörkaste ögon som går att hitta på en prick, uppfödaren skämtade lite innan o sa "Hon får väl iallafall beröm för sina mörka ögon!" :rofl:
13219557_10206227385031317_1405639160_n.jpg

13235733_10206227384991316_10421241_n.jpg
13231083_10206227385151320_982825541_n.jpg

Zippo fick excellent och blev 3a i sin klass. Lite trång bak och lite lösa armbågar. Men mycket beröm för att han visades i så fin kondition, i hud/päls, hull och muskler. Även för hans trevliga temperament. Det tackar vi så hjärtligt för, det värmer att få höra.
13250304_10206227387391376_141399507_n.jpg

13228056_10206227387351375_1439316585_n.jpg

Club show i Lördags. Ingen succé. Det var såååå kallt, 4 grader och spöregn. De stackars hundarna hade fleecetäcken + vintertäcken på sig, filtar hängandes på burarna och flera filtar i burarna. Då slutade dom skaka och lyckades somna..

Vinna blev 3a bästa baby-tik med HP. Outvecklat nosparti (Nehe? Hon är 4 månader ;)), smal i fronten (:confused::confused::confused:) och något öppet vinklad (Ja, det håller jag med om ;)). Fick i kritiken att hon kunde ha en nyans mörkare ögon, alltså... :confused::confused::confused: Hon har de mörkaste ögon som går att hitta på en prick, uppfödaren skämtade lite innan o sa "Hon får väl iallafall beröm för sina mörka ögon!" :rofl:
13219557_10206227385031317_1405639160_n.jpg

13235733_10206227384991316_10421241_n.jpg
13231083_10206227385151320_982825541_n.jpg

Zippo fick excellent och blev 3a i sin klass. Lite trång bak och lite lösa armbågar. Men mycket beröm för att han visades i så fin kondition, i hud/päls, hull och muskler. Även för hans trevliga temperament. Det tackar vi så hjärtligt för, det värmer att få höra.
13250304_10206227387391376_141399507_n.jpg

13228056_10206227387351375_1439316585_n.jpg

Grattis till HP! :)
Jag tycker att hon ser jättetrevlig ut!
Ställer du inte din nya tik?

Grattis till HP! :)
Jag tycker att hon ser jättetrevlig ut!
Ställer du inte din nya tik?
Tack! Jag har stora förhoppningar på henne, men hon kommer behöva tid.

Jodå, hon ska ställas i Österbybruk 29 maj :) Hon är inte prio ett just nu av olika anledningar. Hon bor hos fodervärd och har behövt landa lite innan jag velat ta med henne på äventyr.

Rasspecial i helgen. Domaren gillade B&T hundar (bir & bim B&T, många placerade i de olika klasserna B&T :p )
Första gången jag inte var nervös, hade typ inte tid pga alldeles för mkt jobb (sitter i styrelsen och det saknades folk från utställningskommittén)
Jättefin kritik, mkt beröm för temperamentet och även "very well presented" :)
Exc, ck, ÖKK:4. En av de sista domaren tackade av innan han placerade i bästa hane.
Vi jagar vidare det sista certet med Piteå om 2 veckor.
Uppfödarklassen var vi med i och uppfödargruppen vann :) Samt var vi med i avelsgruppen också som blev 1a m HP.
En jippoklass fick han va med i också, Parklass :p Fick gå med sin syster och de vann :D
Fick träffa tre avkommor i helgen, en har jag träffat tidigare men inte de andra två, riktigt kul.

Tack! Jag har stora förhoppningar på henne, men hon kommer behöva tid.

Jodå, hon ska ställas i Österbybruk 29 maj :) Hon är inte prio ett just nu av olika anledningar. Hon bor hos fodervärd och har behövt landa lite innan jag velat ta med henne på äventyr.

Jag förstår!
Stort lycka till med henne :)

Vi ska på rasspecial på söndag, i Vårgårda :D
Jag ska bara ställa Ladda. Det ska bli kul, det är 73 tikar så en skaplig konkurrens.
Domaren har dömt en del wachtel innan, men inte på några år, så vi får se vad han gillar för modell och färg. Hade varit skönt att få ett ck på henne, då är hon klar utställningsmässigt för SE UCh.

Vi var på en inofficell utställning förra helgen. Första utställningen ute för i år och det blev väldigt kallt när solen försvann. Milla skötte sig bra och var ensam cavalier så hon blev Bir. Kritiklappen var proppfull, kul med en domare som tog sig tid. I finalen gick juniorna tillsammans med de vuxna, varför vet jag inte men ingen placering för Milla men det är ju inte så konstigt eftersom hon fick gå mot de vuxna som är färdiga.

temporary-image1463842512705_574076d19606ee4b4f042765.jpg

Inoff idag igen. Nu blir det uppehåll till augusti :p
Pärla
Bir, hp, big-2
Kritik:
"4-årig tik at utm typ. vackert format huvud, utm öron, bra blick, bett och pigment. Bra kroppsprop. Välställda ben och tassar. Utm hårlag. Rör sig mkt bra. Visar sig själv"

Millie
Bir, hp, bis-3
Kritik:
"Underbar tikvalp med massor av attityd. Lovande huvud, fin blick, bra bett och pigment. utm kroppsprop. välansatt och buren svans. Rör sig mkt bra. Utm päls. Välvisad"

Millies 3:e utställning och 3:e BIS-3 placering :D

Båda hundarna var väldigt duktiga, Millie busade en del men mesta tiden i ringen uppförde hon sig perfekt :love:

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
995
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 614
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 276
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 012
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar