Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Grattis!Årets första utställning har vi varit på idag! MyDOG. Vi började året starkt med vinst i öppenklass, CK och 3 bhkl.
Nu laddar vi för morgondagen.
Vårat mål för i år.. Tja, ett Cert vore kul. Men det är kanske att hoppas på för mycket. Men några fler bästa hane-placeringar skulle vara trevligt
@bollen__ Tack så mycket!
Idag gick det dock ÄNNU bättre, hur det nu är möjligt! Årets mål är redan uppfyllt efter första (andra) utställningen! Alltså jag är så glaaaaaad!! Först valpar, inget HP delades ut. Juniorer och unghundar, bara Very Good och Good delades ut. Och det var alltså FINA hundar som ställdes! Sen var det öppenklass och våran tur. Jag ville typ packa ihop och åka hem, ville inte alls gå in i ringen. Men det gjorde vi, såklart. Hanen framför mig fick Excellent, tänkte att nu är det kört. Men även Zippo fick excellent, och i konkurrensen plockades han fram som 1a! Tänkte att det lär inte bli något CK, eftersom han var så hård. Men jodå, ett CK! Och ja, eftersom det bara var championhanar kvar så var vi alltså garanterade CERTET!!
I bästa hane blev det bara Zippo och en championhane, som tog hem det. Såklart, det förstod jag. Men det gör inget alls, det var en sjukt fin hane och jag är så jäkla glad över det där certet, speciellt för en så stenhård domare!
Så! Ni får tyvärr stå ut med en skrytbild på priserna från årets första utställning(-ar) och på en helt slut hund!
Tackar och bockar!Stort grattis!
Grattis! Vilka fina priser ni fick med
Så! Ni får tyvärr stå ut med en skrytbild på priserna från årets första utställning(-ar) och på en helt slut hund!
Tackar! Haha jaa.. Jag har en liten grej att när vi blir placerade i bästa hane så måste jag köpa en rosett, vi är nämligen inte så bortskämda med de placeringarna.. Igår fanns det dock inga små CK-rosetter så fick lov att köpa en stor. Ser lite larvigt ut Dom där i disken försökte hela tiden, både idag och igår, sälja på mig de största rosetterna. Min eviga fråga var "Har ni ingen mindre?" När vi väl tar championatet, DÅ ska jag minsann ha en stor. Men inte vill jag ha en stor för ett ynka CK Och pokalen.. Jaa Den har jag definitivt inte betalat för om vi säger så! Och så fick vi en fäll för CERTet, det var trevligt.Grattis! Vilka fina priser ni fick med
Om en hund är IntUCh, kan den bli C.I.B också? Det är ju samma sak bara att dom har bytt namn på det, så det går väl inte? Den som vann bästa hane igår fick CACIB, trots att han är IntUCh. Vi fick ju R-CACIB. Kommer vårat göras om till CACIB då?
Tack för svar, och tack för grattis! Ja, jag har hört att FCI är lite långsamma Men det är ingen brådska alls, det är ju ändå vårat förstaJa, det kommer det, grattis till CACIB! Men det kan ta lite tid innan det fixas "i rullorna" så att säga.
Superkul!! Stort grattis!@bollen__ Tack så mycket!
Idag gick det dock ÄNNU bättre, hur det nu är möjligt! Årets mål är redan uppfyllt efter första (andra) utställningen! Alltså jag är så glaaaaaad!! Först valpar, inget HP delades ut. Juniorer och unghundar, bara Very Good och Good delades ut. Och det var alltså FINA hundar som ställdes! Sen var det öppenklass och våran tur. Jag ville typ packa ihop och åka hem, ville inte alls gå in i ringen. Men det gjorde vi, såklart. Hanen framför mig fick Excellent, tänkte att nu är det kört. Men även Zippo fick excellent, och i konkurrensen plockades han fram som 1a! Tänkte att det lär inte bli något CK, eftersom han var så hård. Men jodå, ett CK! Och ja, eftersom det bara var championhanar kvar så var vi alltså garanterade CERTET!!
I bästa hane blev det bara Zippo och en championhane, som tog hem det. Såklart, det förstod jag. Men det gör inget alls, det var en sjukt fin hane och jag är så jäkla glad över det där certet, speciellt för en så stenhård domare!