Utställningstråden 2013!

Sv: Utställningstråden 2013!

Bur är också jättebra :) Det har jag alltid med mig och min hund, som ju fortfarande är ung och lätt blir trött, tycker om att gå in där och sova mellan varven. En utställningsdag kan bli lång och det är mycket intryck så ett eget krypin är guld värt :)

Ja både grupp 2 och 8 är på lördagen. Hittade en bra camping utanför som vi kan hänga på under helgen, liten lillsemester för barnen :D Så får vi köra på både lördag och söndag. På söndagen kommer jag vara ännu mer nervös när alla framstående lejon kommer vara där och man själv är helt novis.

IMG_4130.jpg

Har haft en trevlig dag i Svenstavik med chiara och vi träffade ju bitta också! :)
Resultatet var väl inte lika kul, det blev very good idag. Han var inte alls som han brukar, hoppas det var pga värmen bara så det inte är något annat. Men nu på kvällen när det blev svalt har han varit pigg och glad så det var säkert det!

Ja både grupp 2 och 8 är på lördagen. Hittade en bra camping utanför som vi kan hänga på under helgen, liten lillsemester för barnen :D Så får vi köra på både lördag och söndag. På söndagen kommer jag vara ännu mer nervös när alla framstående lejon kommer vara där och man själv är helt novis.
Mäh åh, jag vill ju till Högbo också! Speciellt om du ska dit! Typiskt att vi är på Öland då! =/

Lite kul att träffa nytt folk på detta sätt. :)
Lycka till i Högsbo!

Vi fick ett excellent, med kritiken -Härligt huvud och uttryck, utmärkt hals och överlinje, välvinklad fram och bak, utmärkt kropp, rör sig med god steglängd. Ska ännu bli mer stabil i front. Vacker päls och gott temperament.

Jag lyckades däremot inte alls visa honom bra. Han var bara intresserad av allt utom matte och jag fick inte till kontakten. :(
Idag på förmiddagspromenaden klev han nästan inte av mina fötter däremot. ;)

Kl
Hunden är anmäld till specialen 8 sept och jag har bokat boende på en camping. Såg att hundens pappas uppfödare skulle vara en av domarna den dagen, då måste jag leta upp henne :) nu är det sova äta träna som gäller då vi struntat i sånt under sommaren. Holy crap.

Men åh valde du den istället? Dumt :/ vi missade att prata ihop oss där ;)
Ja, eurasierklubben har aktivitetsträff på lördagen på öland och jag är ju med i styrelsen så tänkte att det skulle vara kul att åka. Men det blir sjukt långt!

Lite kul att träffa nytt folk på detta sätt. :)
Lycka till i Högsbo!

Vi fick ett excellent, med kritiken -Härligt huvud och uttryck, utmärkt hals och överlinje, välvinklad fram och bak, utmärkt kropp, rör sig med god steglängd. Ska ännu bli mer stabil i front. Vacker päls och gott temperament.

Jag lyckades däremot inte alls visa honom bra. Han var bara intresserad av allt utom matte och jag fick inte till kontakten. :(
Idag på förmiddagspromenaden klev han nästan inte av mina fötter däremot. ;)
Tycker ni skötte er jättebra o fick jättefin kritik! Såg att han ville kika på den andre hanen när ni sprang båda två men så gjorde Ulay första gångerna oxå så det går nog över :)
Visst blev ni placerade 1a i juniorklassen oxå?! :) fin debut!

Ja det känns ju himla långt för er att åka.. men då kan ni ju ta sundsvall i oktober, jag satsar på den också som det känns för att få lite erfarenhet.

Kl
Mitt största problem är att få henne att stå lugnt. Hon sätter sig, far runt, försöker hysteriskt ta detjag har i handen oavsett leksak el godis. När jag väntar ut henne sätter hon sig,

Jaa, vi hade sagt tidigare att vi skulle åka på den, men vi får se hur det blir! Fick avslag på csn för jag har inte fått godkänt på 2 saker och inte fått in några poäng alls på de kurserna, jag hoppas det går att ordna snabbt när skolan börjar, för annars blir jag ju utan csn tills det är ordnat! Och då har jag inte råd att åka till sundsvall =( vågar inte anmäla förrän jag vet att jag får csn iaf! Men skulle vara skoj att åka dit!

Jag kan inte träna "stå" med Ulay hemma. Då sätter han sig på en gång. Räcker typ att jag tittar på honom. På utställningarna sätter han sig typ aldrig? Igår tror jag iofs att han försökte sätta sig? Minns inte riktigt, det kanske bara var svansen som föll ned? Men förra och den innan så stog han jättefint, men hemma satte han sig :p

Tack!
Vi trodde nog det allihop men sedan när jag tittade närmare på kritiklappen stod det 2:a på den. Så det är väl det som gäller fast ¨alla¨ uppfattade det som att hon sa att Ludvig var etta. Det var ju inte så noga när hon inte delade ut CK till unghundarna, hur som.
Det känns lovande för framtiden i alla fall, med kritiken vi fick.

Det är roligt att träffa andra hundmänniskor som är positiva och unnar andra att det går bra.:)
En del man stöter på är verkligen stöddiga tävlings¨idioter¨, som verkar tro att de blir bättre själva av att vara snorkiga mot nybörjare. :meh:

Hoppas du kan komma, vore så skoj men förstår ju att du avvaktar. Håller tummarna! Men du.. jag knäppte ju bra bilder :D

Provade ute på gräsmattan nu ikväll och det gick mycket enklare än inne och försöker tänka på att inte hålla godiset/leksaken så att hon måste höja huvudet för då sätter hon sig genast. Mycket att komma ihåg!

Jag håller med! Det är inte kul att träffa såna som man i princip känner sig nedtryckt av för att man är nybörjare! Jag var så sjukt nervös när jag skulle ställa den här gången, just för att det skulle vara så många eurasiermänniskor med man inte träffat förr och man vet ju inte hur erfarna de är! Tidigare när vi ställt har vi ju som mest varit 6 st tror jag och då har jag känt till alla innan..

chiara: det gjorde du, så himla snällt! å stefan var nöjd att slippa :D (jag med höhöhö)

KL
Nu har jag anmält till utställningen på lördagen också så vi kör en 2-dagars då. Blir ju spännande att se hur det går.. Såg att det är en finsk domare som dömer Leonberger. Kan ju bli spännande men hon pratar säkert bra svenska eller engelska :D

Underbar helg i Svenstavik

först ut var ju Terrier klubbens utställning på lördagen

Meselegårdens Ben Ten:
Välformat huvud, härligt Uttryck. Utm hals och rygg. Utm Prop, Välutvecklat bröstparti, Utm vinklar, ben och tassar. för åldern Utm rörelser och utm svans
Ex, CK, Cert och BIR

Meselegårdens Falcon Crest
Maskulin med bra huvud, utm hals och rygg. Utm prop. Bra bröstparti. goda vinklar, Mkt goda rörelser, utm svans
Ex, CK, R-Cert och BH 2:a

Meselegårdens Ängel
Femenin med för åldern bra huvud. Utm Uttryck, god hals, goda prop. Behöver utv. i bröstparti. Tillr. vinklar. Instabila rörelser fram bra bak.
Ex.

att vi sedan stod som BIS unghund 4:a var ännu roligare för att inte tala om att vi var bland dom 8 sista i stora BIS finalen av 23 raser... :D

Det var varmt och herrarna tyckte det var skönt med kylkloss

På Söndagen så var det då dags för SKK Svenstavik :d och vi hoppades på att Falcon idag skulle (på sin 2 år och 1 dag) ta sitt sista cert :nailbiting:

Meslegårdens Falcon Crest
Bra storl. Vackert välformat huvud. Mörka fina ögon, korr. bett. Välutv. U-käke. Väl burna öron. Kort fin hals, raka fina framben, Fin hylla, bra bakbensvinklar, Rör sig bra men ngt stelt
Ex, CK, R-Cert, CACIB och BH 3:a

Meselegårdens Dark Angel
Utm. storlek och typ. Fem. huvud, mörka vackra ögon, korr. bett. Ngt. lätta öron, kort fin rygg, raka fina framben, Bra bröstdjup. Bra bakbensvinklar, rör sig bra men ngt kort fram.
Ex, CK, Cert och BT 2:a

Man kan hoppas och som tur är kommer det fler utställningar :D
är extremt nöjd över mina hundars bra resultat :) extra glad att ängel fick sitt första cert :banana:

*kl
Igår påbörjades årets första "utställningsresa", som kommer att vara i veckorna 2 :) Jag, lilla Alva och Alvas halvsyster Hot begav oss mot södrare Sverige, spenderar nu 5 dagar i Lund, medan jag jobbar min sista vecka här, och beger oss sedan mot Blekinge och Ronneby-utställningen på lördag. 3 Bruxar och 5 (eller 6?) Brabar, båda vovvarna är sist i rasen, så rimligen enda championtikarna. Sedan semestrar vi en vecka i Sölvesborg, hemma hos kära mor, och styr sedan kosan mot Bornholm nästa helg. Dubbel internationell utställning. 2 Brabar båda dagarna, 5 Bruxar på lördagen och 4 på söndagen. Hot är enda championtik, men har en öppenklasstik att slåss med om cert och CACIB. Dock mest troligt samma tik båda dagarna, så ETT cert borde hon ju kunna få ;) Alva har två andra tikar att tävla med på lördagen, och en på söndagen. Öppenklasstik båda dagarna och en championtik till på lördagen. Är championtiken dansk champion är ju cert-potentialen rätt hög där också, men man vet ju aldrig. Vi kanske åker ut med VG :D
Önskedrömmen är att komma hem med 2 cert, 6 CACIB och 6 BIR, målet är 2 cert och 1 danskt CACIB (på Alva, Hot har från sina tre länder redan, väntar bara på att det där året och en dag ska gå). Vi får väl se hur det går, kul ska vi ha iaf! :D
Småfunderar på att åka med finska hundbussen till Riga i november, baltisk vinnare hade ju inte varit helt fel ;) Chansen till vinst där är iofs inte så stor, fullt så bra är inte Alva, men hon har en underbar personlighet, som lyser som en sol... Vi får se.

Återkommer med rapport om hur det går för oss framöver :)

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 629
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 646
Senast: Ramona
·
Hundhälsa Ursäkta detta långa (röriga?) inlägg. Vi har en jättefin tik som vi är fodervärd åt. Hon är av en ras som behöver mycket mat och...
2
Svar
20
· Visningar
3 455
Senast: vallhund
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 417
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V