Sv: Utställningstråden 2011
Jag har tänkt att ställa Billy på minst två officiella i år.
Vi har gjort några inoff förut, och alltid fått minst HP. (Inte för att det behöver betyda någonting i ett officiellt sammanhang, men ändå)
Det enda egentliga "problemet" med Billy är att han är stor.
Om han spänner sig vid mätning kan han gå över gränsen för vad som är tillåtet och därmed bli diskad (?). Så det ska bli... ja, spännande. Eftersom hans storlek är i överkant är det dessutom en överhängande mätrisk. Så det gäller att han står korrekt om eller när han mäts.
Å andra sidan är han jäkligt snygg. Han har skitbra vinklar och härligt uttryck, fin färg och proportionerlig, välmusklad kropp. Dessutom har han väldigt trevligt psyke. Så det vore ju förargligt om han döms ut för någon halv centimeter hit eller dit, kan jag ju tycka (mycket opartiskt
).
Nästa helg ska vi till
Västerås på vår första officiella. Det är 65 dvärgpinnar anmälda, så det lär vara tuff konkurrens.
1 maj har vi en inoff här i Karlstad.
7 maj också är det inoff i Forshaga.
Sen ska vi på officiell utställning i
Borås 2 juli, efter det blir de
Ransäter.
Målet med första utställningen för året är i första hand att vi ska få en bra erfarenhet. Billy brukar bli väldigt fokuserad på mig när det mycket runt omkring, så den biten känns bra. Och jag vill helst inte att han åker på grund av höjden, såklart.