Sv: Utställningsförbud på kuperade hundar
nej det jag menar är att jag tycker likadant som dig gällande utställningsförbudet av kuperade hundar,det är väl just det tråden handlar om och Inte om vad som är rätt/fel med själva kupering då det är en helt annan disskution
Alltså, nu vet jag inte vad du läst i mina inlägg....och jag förstår heller inte hur du tänker.
Du verkar ju vara för kupering av hundar, det är inte jag!
Men jag är inte för ett förbud mot kuperade hundar på utställning. Det finns många omständigheter som gör att en kuperad hund befinner sej i Sverige och jag tycker att det är fel av SKK att förhindra den hunden och ägaren att ställa ut.
Så länge kupering är tillåten i IFCs regi har nog inte Sverige så mycket väl mer än att låta kuperade hundar ställas ut, tyvärr. Dessutom tycker jag att det är dags att medlemmar och aktiva i kennel klubbarna börjar ta sitt ansvar och försöka propagera för att Sverige, med andra länder, ska försöka få till ett kuperingsförbud inom hela IFC.
nej det jag menar är att jag tycker likadant som dig gällande utställningsförbudet av kuperade hundar,det är väl just det tråden handlar om och Inte om vad som är rätt/fel med själva kupering då det är en helt annan disskution