Ja, det är kategoriutställning, så vi är där på lördagen
Fast det var inte Järva utan Birka.
Jag ska bara ha med mig Kyra och Svea (kattungen) insåg jag just nu när jag fick bekräftelsen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, det är kategoriutställning, så vi är där på lördagen
Jag förstod vilken du menade ändå . Ska bli spännande med två cert på en dag. Jag var inte där förra året, så det är nytt för mig.Fast det var inte Järva utan Birka.
Jag ska bara ha med mig Kyra och Svea (kattungen) insåg jag just nu när jag fick bekräftelsen
Tack! Ja det var en väldigt kul helg. Nu laddar jag om för Iggesund och då har jag äran att ta med en fantastiskt fin katt som har chans på JW - asnervöst och kul samtidigt.@cirkus Grattis! Det låter som en väldigt rolig och lyckad utställningshelg för dig!
Jaha, planen on Norge i helgen är avblåst. I morse verkade Soda ha problem med att kissa. Bokade veterinärtid och det verkar som att hon har fått UVI . Metacam har hon fått och urinprov taget ikväll så det ska vi lämna in för odling.
Det viktigaste är att Soda blir bra, men det är tråkigt att missa Norge, då hon hade behövt komma utomlands. Nu har hon bara ett cert till som hon får ta i Sverige, sen är hon stoppad. Hade ju tänkt ta med henne till Birka men det känns onödigt med tanke på att det är två cert på en dag. Får se om jag försöker byta katt eller hur jag gör...
Nä, vad tråkigt! Jag hoppas att hon kryar på sig fort.Jaha, planen on Norge i helgen är avblåst. I morse verkade Soda ha problem med att kissa. Bokade veterinärtid och det verkar som att hon har fått UVI . Metacam har hon fått och urinprov taget ikväll så det ska vi lämna in för odling.
Det viktigaste är att Soda blir bra, men det är tråkigt att missa Norge, då hon hade behövt komma utomlands. Nu har hon bara ett cert till som hon får ta i Sverige, sen är hon stoppad. Hade ju tänkt ta med henne till Birka men det känns onödigt med tanke på att det är två cert på en dag. Får se om jag försöker byta katt eller hur jag gör...
Jaha, planen on Norge i helgen är avblåst. I morse verkade Soda ha problem med att kissa. Bokade veterinärtid och det verkar som att hon har fått UVI . Metacam har hon fått och urinprov taget ikväll så det ska vi lämna in för odling.
Hej är ny här i tråden men har läst igenom hela och nu vill jag också vara med och diskutera! Min kattunge/tonåring (hon är strax 7 månader) heter Trassel och är en liten huskattstjej. Våran första utställning var Hälsingekatten förra helgen och tyvärr gick det inte jättebra då hon blev 2a (av 3) långhåriga honor. Det var temperamentet hon föll på (väldigt rädd och blyg) så nu ska vi ut och träna i lite mer olika miljöer. Hon fick dock en nominering till "bästa klubbkatt" (utan konkurrens bland huskatterna) så vi fick stanna kvar till sist ändå och där var hon väldigt less och man stod väldigt nära dom andra katterna så då sa hon bestämt ifrån och viftade med tassen så domaren skulle hålla sig på avstånd.
Tänkte kastrera henne och hoppas att hon lugnar ner sig samt miljöträna mer och sen kanske anmäla till Fräset i januari om pälsen hinner växa ut. Vet inte om det blir en eller två dagar dock, kan bli mycket med två dagar men samtidigt kanske lika bra när man åkt så långt.
Tror ändå hon fick ganska bra bedömning (har inte lyckats tyda bedömningssedeln helt än) och hon är jättetrevlig både hemma och att åka dit med i bil så hon kan nog bli bra om hon lugnar sig hoppas jag.
Visa bifogad fil 20821
Vad kul! Jag var som sagt också på hälsingekatten - mycket trevlig utställning tycker jag.
Att läsa bedömningssedlar är en ...öhum....konst. Jag har inte många jag har kunnat tyda fullt ut.
Jag trodde inte huskatter fick ställas som fertila. Din kommer säkert bli bättre både av kastration och vana. Jag har en som aldrig blev van - hon ställdes som unge och som junior och sen ett par gånger till men utställning är inte hennes grej, hon kanske också blir bättre som kastrat men det dröjer
Grattis till andraplatsen! Och kul att du ställer huskatt! Jag har en huskatthane jag ställde mycket för nåt år sen.Hej är ny här i tråden men har läst igenom hela och nu vill jag också vara med och diskutera! Min kattunge/tonåring (hon är strax 7 månader) heter Trassel och är en liten huskattstjej. Våran första utställning var Hälsingekatten förra helgen och tyvärr gick det inte jättebra då hon blev 2a (av 3) långhåriga honor. Det var temperamentet hon föll på (väldigt rädd och blyg) så nu ska vi ut och träna i lite mer olika miljöer. Hon fick dock en nominering till "bästa klubbkatt" (utan konkurrens bland huskatterna) så vi fick stanna kvar till sist ändå och där var hon väldigt less och man stod väldigt nära dom andra katterna så då sa hon bestämt ifrån och viftade med tassen så domaren skulle hålla sig på avstånd.
Tänkte kastrera henne och hoppas att hon lugnar ner sig samt miljöträna mer och sen kanske anmäla till Fräset i januari om pälsen hinner växa ut. Vet inte om det blir en eller två dagar dock, kan bli mycket med två dagar men samtidigt kanske lika bra när man åkt så långt.
Tror ändå hon fick ganska bra bedömning (har inte lyckats tyda bedömningssedeln helt än) och hon är jättetrevlig både hemma och att åka dit med i bil så hon kan nog bli bra om hon lugnar sig hoppas jag.
Visa bifogad fil 20821
Jag fick en en gång där det stod FJÄSKFIA!! och inget mer det var i alla fall lätt att tydaAtt läsa bedömningssedlar är en ...öhum....konst. Jag har inte många jag har kunnat tyda fullt ut.
Grattis till andraplatsen! Och kul att du ställer huskatt! Jag har en huskatthane jag ställde mycket för nåt år sen.
Liten varning för Fräset: det är en jättetrevlig klubb, MEN dom har en förmåga att utöka antalet katter dom tar in i takt med att det blir fullt, så i slutändan har dom klämt in så extremt många katter i Hall2000 att det blir väldigt varmt, trångt, och livligt. Jag ställer inte ut där längre för mina katter pallar inte miljön helt enkelt. Så är din tjej lite nervös nu i början skulle jag nog välja en annan utställning
Har hört att folk fått hjälp av apotekspersonal att tyda sina lappar, domare och läkare skriver tydligen lika (illa)