Det ska jag definitivt göra!Kommer du till Malmö i helgen kan du komma och säga hej till mig och Soda. Det är Breed-BIS för ragdoll på lördagen så jag tar mig förhoppningsvis söderut
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det ska jag definitivt göra!Kommer du till Malmö i helgen kan du komma och säga hej till mig och Soda. Det är Breed-BIS för ragdoll på lördagen så jag tar mig förhoppningsvis söderut
Jag har ju än så länge inte ställt utomlands så jag kan inte hjälpa dig med tullen. Norge kräver dock inte rabies utan endast pass.
Tack! Ni har helt rätt och nu har jag hittat det hos tullen och Jordbruksverket också. Jag tror jag har bestämt mig för att åka till Skien oavsett sällskapet, det känns klart smidigare än färja och FinlandJag har varit i Norge två gånger. Jag hade bara pass till katten. Jag körde dit och hem och körde grönt i tullen - anmälde ingenting, men jag kanske gjorde fel?
Du kanske har hittat det här redan, men när man ska hem från finland så kan man i förväg ha anmält sig här och då åka på grönt. Finland har inte något sånthär när man ska dit, iaf inte för hund för det kollade vi innan vi åkteHjälp en novis - till Norge är det pass och rabies, till Finland är det pass, rabies och dvärgbandmask? Och till/från Finland ska man gå på rött i tullen, men till/från Norge kan man gå på grönt? Hur anmäler man sig ens?
Tack snälla! Då är det rött till Finland som gäller? Herregud, det märks verkligen nu hur sällan jag lämnat landetDu kanske har hittat det här redan, men när man ska hem från finland så kan man i förväg ha anmält sig här och då åka på grönt. Finland har inte något sånthär när man ska dit, iaf inte för hund för det kollade vi innan vi åkte
http://www.tullverket.se/sv/privat/...hundellerkatt.4.7df61c5915510cfe9e7107ce.html
Grönt Om man kommer från ett EU-land behöver man inte göra nått med tullen!Tack snälla! Då är det rött till Finland som gäller? Herregud, det märks verkligen nu hur sällan jag lämnat landet
Tack!! Nu känns det mindre läskigtGrönt Om man kommer från ett EU-land behöver man inte göra nått med tullen!
http://tulli.fi/sv/privatpersoner/resande/djur
Lycka tillJag ska till Sandviken imorgon. Egentligen skulle alla tre följt med men nu är ju flickorna dräktiga så det blir bara Räven. Det äre Aby/Somali breed BIS. Kul även om själva Räven antagligen är chanslös på den titeln. Tyvärr tror jag inte vi tar cert heller - min kompis katt är nu i samma klass och då våra katter varit i samma klass så har vi tagit titeln varannan gång och nu är det hennes kisses tur.
Lycka till!Jag ska till Sandviken imorgon. Egentligen skulle alla tre följt med men nu är ju flickorna dräktiga så det blir bara Räven. Det äre Aby/Somali breed BIS. Kul även om själva Räven antagligen är chanslös på den titeln. Tyvärr tror jag inte vi tar cert heller - min kompis katt är nu i samma klass och då våra katter varit i samma klass så har vi tagit titeln varannan gång och nu är det hennes kisses tur.
Hej! Jag ska inte dit men jag tänkte svara på dina andra frågor . Ca 2 veckor innan utställningen släpper arrangören domarfördelningen. På denna så står det vilka katter som går hos vilka domare, och där kan man om man vill se vilka raser som är anmälda (där står deras EMS-kod, alltså både ras och färg, men förkortat. Mina som är ragdoll förkortas RAG och följt av färgen, ex a03 som står för blå bicolor. Alla rasers koder kan man googla efter). Man kan däremot inte se vilka specifika katter som är anmälda förrän samma dag. På kattutställningar ska det vara anonymt (domarna ska inte veta vilken katt de dömer) och därför är det hemligt . På utställningen kan man dock köpa katalog som är en ”startlista” dör man kan se all info om katten.Jag är lite nyfiken, är det någon som ska ställa i Sundsvall 25-26:e augusti? Jag ska inte ställa ut men tänkte kika på alla fina katter och förhoppningsvis snacka katt hela dagen Brukar man kunna se vilka raser och anmälda katter några dagar innan?
Tack för hjälpen! Då ska jag kolla upp det när domarfördelningen släpps, blir till att välja dag efter ras dåHej! Jag ska inte dit men jag tänkte svara på dina andra frågor . Ca 2 veckor innan utställningen släpper arrangören domarfördelningen. På denna så står det vilka katter som går hos vilka domare, och där kan man om man vill se vilka raser som är anmälda (där står deras EMS-kod, alltså både ras och färg, men förkortat. Mina som är ragdoll förkortas RAG och följt av färgen, ex a03 som står för blå bicolor. Alla rasers koder kan man googla efter). Man kan däremot inte se vilka specifika katter som är anmälda förrän samma dag. På kattutställningar ska det vara anonymt (domarna ska inte veta vilken katt de dömer) och därför är det hemligt . På utställningen kan man dock köpa katalog som är en ”startlista” dör man kan se all info om katten.
Alla raser brukar ställas båda dagarna, men det brukar vara flest katter på lördagen . Vissa väljer att bara ställa en dag.Tack för hjälpen! Då ska jag kolla upp det när domarfördelningen släpps, blir till att välja dag efter ras då
Nja, förra året var jag där och kikade på lördagen och fick då höra att det på söndagen skulle vara burmilla också men hade inte möjlighet gå då . Därför jag frågade om man kunde se innan vilka som går vilken dag, vill se om det är fler "små" raser nån av dagarna, spec just burmillan som ser så vacker ut på bildAlla raser brukar ställas båda dagarna, men det brukar vara flest katter på lördagen . Vissa väljer att bara ställa en dag.