Välkommen i klubben "kanske överdrift"Kul! Hoppas ni tar cert . Jag har anmält Scilla och Soda till SW. Om allt går som det ska har Soda titelchans i klass 7 (ställer henne en dag på Östkatten helgen innan), och Scilla går i klass 11. Jag misstänker att konkurrensen kommer vara stenhård så vi får väl se om Soda lyckas knipa cert. Jag har aldrig åkt på SW innan, så det ska bli väldigt spännande. Soda blev ju NOM (och BIS) förra året i Västerås och Scilla blev BIV i Vårgårda i november, så för första gången har jag kvalade katter .
Mars blir knökat med utställningar för mig. Först Stockholms kattklubb med endast Scilla 10-11 mars, sen en dag med Soda på Östkatten helgen innan SW och sen SW . Nog för att jag satar på att ställa lite mer i år, men snart går jag kanske till överdrift.
Jag ska också till Stockholm 2 dagar med alla tre katterna.
Ping är egentligen också kvalad till SW men jag tar inte med henne då det ändå känns som lite överkurs. Hon går sin första utställning i klass 9 i Stockholm och om det går som det ska har hon 2 cert på champion titeln så hon behöver inte riktigt det internationella certet och det tror jag aldrig hon kommer få på SW ändå.
Det ska bli väldigt kul i allafall. Jessika åker med Tuva också till SW och sen kommer säkert några av mina norska vänner också - de har extremt fina somalis i Norge