Utställningen i Lindesberg den 26

Mirre

Trådstartare
Någon som ska dit?
Ska ni ställa ut eller bara titta?
Vad har ni för ras ?

Ska dit och titta när brorsan och hans tjej ställer ut sin bc :)

Såg att det var en officiell och en inofficiell utställning, vad menas med det?
Vad är skillnaden?

Ställa ut BC? Då är det definitivt inofficiellt. Vi i rasklubben har jobbat hårt på att stoppa möjligheten att ställa våra hundar, så det är numera omöjligt på nationella utställningar.

Blir alltid lika less på folk som ska hålla på och motarbeta det:rage:

Ska inte dit, men på en officiell utställning registeras resultaten hos skk och hundarna kan tävla om cert som kan leda till championat osv. Där finns det regler för vilka klasser som ska finnas, domaren måste vara utbildad på den ras som döms osv. På en inofficiell registeras inte resultaten, hundarna kan inte få några cert, championat osv, domaren måste inte vara utbildad alls och de får ha lite vilka klassindelningar som helst :)

Många gånger har dock rasklubbar och ibland skk inofficiella och de brukar arrangeras i princip identiskt med de offciella. Många ser de inofficiella som bra träning inför de officiella.

Ställa ut BC? Då är det definitivt inofficiellt. Vi i rasklubben har jobbat hårt på att stoppa möjligheten att ställa våra hundar, så det är numera omöjligt på nationella utställningar.

Blir alltid lika less på folk som ska hålla på och motarbeta det:rage:
Varför ska man inte kunna ställa ut dem då?

@Red_Chili ok då är jag med på vad dem menar :bow:

Varför ska man inte kunna ställa ut dem då?

@Red_Chili ok då är jag med på vad dem menar :bow:

Seriöst? Det är en arbetshund, vars avel är fokuserad på arbetsförmåga. Har du missat vad som händer med populära arbetsraser när de hamnar i klorna på utställningsfolket? En BC har inte i en utställningsring att göra, som tur är fattar de flesta det.

Trodde BC bara fick ställas på inoff? :)
Nä dom får ställas på alla internationella utställningar. Men inte nationella. Och definitivt inte på SBK-utställningar eftersom det bara är bruksraser, och BC räknas inte in där.

Däremot verkar det vara en BC anmäld till inoffen som är dagen efter (innan?) SBK-utställningen, så antagligen är det bara där deras hund är anmäld.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 446
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 013
Senast: Myrten
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 633
Senast: Puffindog
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
11 463
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30