Utställning!?

M

MyNicco

Jag har en labbevalp som precis idag fyller 6 månader.
Vill börja ställa ut honom men vet inte riktigt hur jag ska gå till väga.
Har läst en del på SKK och andra sidor, men hittar bara internationella och nationella utställningar..

Nån med lite kunskap som vet hur jag ska gå till väga?

Tack på förhand // Martina och Nicco
 
Sv: Utställning!?

Det brukar alltid vara bäst att börja på några inofficiella utställningar.
Du hittar dom i Skks tidning Hundsport under utställningar. Brukar vara bra att åka på några sådana först. Det blir under lite mer lättsamma former. Ni kan kolla hur andra ställer sina hundar och man får mer hjälp hur man ska springa osv. Det brukar vara mycket inofficiella hundutställningar under våren och sommaren eftersom dom flesta hålles utomhus. Så håll ögonen öppna.

Sedan kan du ju alltid ta kontakt med din lokalklubb inom SKK.
I många klubbar brukar man hålla ringträning där kan du också få tips och råd.

Ta kontakt med din uppfödare dom kan säkert också tipsa dig om hur du ska gå till väga.

Undrar du något mer så får du gärna PM:a mig.
Mvh Camilla
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
515
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 521
Senast: Liran
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 775
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Hur länge smittar det? Att dom inte ska träffa andra hundar förstår jag, men om jag förstått det rätt så smittar det om hon springer...
Svar
3
· Visningar
477
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp