Sv: Utställning,hur ska jag göra?
Hej.
Så har var det när jag ställde ut senaste gången:
Jah kommer fram till parkeringen.ca en timme innan utställningen börjar..då min hund tycker det är suuuperkul att komma fram så får han sitta kvar i bilen tills jag packat allt i nån väska jag ska ha med (jag är ofta själv)
Jag har med mat till mig, vatten o sånt till hunden o lägger Vacc-intyget längst upp i väskan så jag slipper riva ut hela väskan igen..:smirk:
Visar intyget till de som står vid entrèn, och letar reda på var katalogerna säljs, där står rasindelning o mitt katalogsnummer, som jag fick när jag anmälde hunden..(nummerlappen)
Går till den ringen jag ska vara i och se till att jag hittar en bra plats, gärna vid andra med samma ras eller som känns trevliga..hihi.. Tar en sväng med hunden så den hinner rasta sig och lugna sig.
Det som är viktigt är att jag får kontakt med hunden o att jag tränar hunden på att stå fint och springa lugnt o fint emellan alla människor o hundar..jag går inte undan för att få lugn och ro utan jag tränar hunden mitt bland all ståhej så hunden blir mentalt förberedd och lite trött men inte för trött...
Nu kanske du redan hade förstått denna biten...men när jag skulle ställa ut min hund för första gången så trodde jag det var mycket värre och hade behövt någon sån här förklaring..kanske det hjälper någon annan...
Hej hopp. Ha det bra.