Utställning,hur ska jag göra?

Sputnick

Trådstartare
Nu i oktober ska jag ställa ut min lilla älskade flattis som då har hunnit bli 6 månader. Jag vet ju en del om utställning men är det någon snäll person som skulle kunna berätta tydligt och exakt hur man gör från då man hoppar ut ur bilen på utställningsplatsen tills dess man åker hem igen?

Tack på förhand!:)

Sv: Utställning,hur ska jag göra?

Hej.
Så har var det när jag ställde ut senaste gången:
Jah kommer fram till parkeringen.ca en timme innan utställningen börjar..då min hund tycker det är suuuperkul att komma fram så får han sitta kvar i bilen tills jag packat allt i nån väska jag ska ha med (jag är ofta själv)
Jag har med mat till mig, vatten o sånt till hunden o lägger Vacc-intyget längst upp i väskan så jag slipper riva ut hela väskan igen..:smirk:

Visar intyget till de som står vid entrèn, och letar reda på var katalogerna säljs, där står rasindelning o mitt katalogsnummer, som jag fick när jag anmälde hunden..(nummerlappen)
Går till den ringen jag ska vara i och se till att jag hittar en bra plats, gärna vid andra med samma ras eller som känns trevliga..hihi.. Tar en sväng med hunden så den hinner rasta sig och lugna sig.
Det som är viktigt är att jag får kontakt med hunden o att jag tränar hunden på att stå fint och springa lugnt o fint emellan alla människor o hundar..jag går inte undan för att få lugn och ro utan jag tränar hunden mitt bland all ståhej så hunden blir mentalt förberedd och lite trött men inte för trött...

Nu kanske du redan hade förstått denna biten...men när jag skulle ställa ut min hund för första gången så trodde jag det var mycket värre och hade behövt någon sån här förklaring..kanske det hjälper någon annan...:idea:

Hej hopp. Ha det bra.

jag som extern betraktare av tråden tyckte det var en jättebra förklaring, för jag kan INGENTING om utställningar och kan bara föreställa mig nervositeten den dagen som det är dags!
:bow: till dig!

Vad bra!
Kan säga att första gången jag ställde så var det ssrk som hade officiell...och det var spaniel och retrieverklubben som hade utställningen...den var rätt stor..och jag var jättenervös...men efter den första dagen så var jag fast. Det är så kul!
Man lär sig otroligt mycket genom att åka och titta på utställningar..spana in en eller annan och se hur den tar sig igenom sin dag. Min första dag bestod i att försöka få hundrackarn att springa med mig o inte tro att det var busdags med de andra i ringen...vi gick inte så bra den dagen men sedan satt vi o tittade hela dagen och då förstod jag mycket mer hur min hund skulle visas och vad alla dessa färger betydde...innan blev jag gör glad över mitt gula band..men det var visst inte SÅ bra.. :smirk:

Dagen efter vann vi över de hundarna han stod mot på lördagen o en till från samma uppfödare...Det var visserligen bara tre andra han stod mot och en annan domare men jisses vad mycket finare han stod o sprang då han och jag fattade och hade blivit varma i kläderna.

:banana:

Nu i oktober ska jag ställa ut min lilla älskade flattis som då har hunnit bli 6 månader. Jag vet ju en del om utställning men är det någon snäll person som skulle kunna berätta tydligt och exakt hur man gör från då man hoppar ut ur bilen på utställningsplatsen tills dess man åker hem igen?

Tack på förhand!:)

Ska du ställa ut på sundbyholm? Jag ska dit med min vovve och min dotter ska dit med sin 2åriga flat-tik

Vilket datum och vart ska du ställa??

Jag ska också ställa ut min schäfervalp på 4½ månad i oktober:D
Blir min och såklart valpens debut, jätte nervös redan Nu!:angel::p

Tycker att susbrk gav en jätte bra beskrivning, detta ska jag komma ihåg, för jag har själv funderat hur det går till mer ordagrant, så susbrk-Tack:bow:;)

Jag ska ställa min på en inofficiell uts,eskilstuna lokala kennelklubb har på sundbyholm den 27/10!
Hade bara tänkt följa med som sällskap till min dotter,men hon tjata på mig att ställa,så ok!

Hejsan allihopa igen! Tack för jättebra beskrivningar de hjälpte mej mycket:) Vi ställde ut henne på en inofficiell utställning i Jälla ridhus,uppsala. En alldelles lagom utställning att börja med.:)Hon kom 4:a av 10 och de är jag nöjd med !

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
5 888
Senast: fixi
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 490
Senast: Trassel12
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att... 2
Svar
38
· Visningar
5 368
Senast: Liran
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 867
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippmaskin
  • Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023