Utställning 2012

Sv: Utställning 2012

Vi har hunnit med 2 utställningar iår än så länge,
Vi hade årsmötes utställningen den 4 Mars där vi fick bra kritik, men gick ut på ett VG
Sen hade vi nationella i sundsvall i April där vi fick exc, CK å slutade som BIM :)

Har fortfarande inte bestämt mig till 100% vilka utställningar som jag ska gå på i sommar, blir med en till hund nu i Juni, vuxen så kommer att ställa henne rätt så mkt med, men det betyder även att det blir lite dyrare ^^ men men
vi fundelerar fortfarande :P

Vi har tänkt ställa ut Pärla på de utställningar i Östergötland vi har möjlighet att gå på. Tyvärr är hon några dagar för ung för utställningarna i Norrköping och Askersund i år. :)

*KL*

Vi har varit på en inofficiell utställning idag, Gaias första någonsin. Tjejerna skötte sig strålande. Dafne fick HP och blev BIM. Gaia fick HP och blev BIR- och BIG-valp men oplacerad i BIS-valp.

Jag skulle ta ett fint kort men hundarna var så himla trötta (Dafne ville inte ens sitta) så jag knäppte ett snabbt halvdant så fick de gå och sova sedan.
DafneochGaiaGubbngen.jpg

Grattis igen :)

KL

Vi var på Svenska Vinthundsklubbens officiella i helgen där jag ställde min tvååriga whippethane i ÖKL. Han blev fyra i sin klass med fin kritik förutom att inte domraen tyckte om hans (underbart vackra) huvud.

Foto på det "acceptabla" huvudet.
Khaki.jpg

Och den mer omtyckta sidan.
29383_1337274452.jpg

Kl

Ställde svärföräldrarnas bullterrier igen igår. Inofficiell. Domaren skiner upp som en sol när vi kommer in i ringen och berättar att bulle är en ras hon KAN och älskar. Sen öser hon beröm över lilla Java :D
Strålande kritik, BIR och HP (ensam i rasen).
Ingen gruppfinal utan går direkt till BIS och med runt 15 valpar i finalen placerar hon sig som BIS-3!!!:banana:;)
Så otroligt duktig och framförhåller sig som ett riktigt proffs!

men vad roligt! grattis!

*kl
dagens skrytinlägg :)
lilla alva, 10 månader, första egna uppfödningen, idag på sin första officiella utställning. regn. och mycket. 4 anmälda i rasen, 2 hanar, ingen med ck, två tikar (min och hennes mammas storasyster), båda ck, alva andra bästa tik och cert *lyckodans* bra start på utställningskarriären och nu gosar vi framför datorn. en bra dag med andra ord :)

Ställde två Lancashire heelers idag på den nationella i Hässleholm. Tiken vann öppenklassen med ck och blev sen tredje bästa tik. Hanen fick cert och blev BIM. Jag är jättenöjd.

*Kl

Gick valpklass med mammas irländare. Fick excellent men inget HP
Han har växt väldigt mycket och fladdrar lite i armbågarna och så är han lite karprygg :crazy:
Men domaren sa att han kommer räta ut sig med mer muskler. Hon hade mycket bra att säga om honom :)

33062606.jpg

Jag skulle vilja ställa min hund iaf en gång. Men eftersom uppfödaren inte orkar skicka efter ett ny registreringsbevis så blir det svårt...

Du har inte ens vaccinationsintyget? Ofta räcker det med bara det. Övriga uppgifter finns ju på Hunddata.

Grattis Simba, Laa, Narcissa och Fragile! :-)

Vi var på utställning i lördags igen. Den här gången ställde jag bara valpen. Hon fick HP (och BIR och BIG av bara farten eftersom hon var ensam valp i grupp 10) och fin kritik! I BIS-valp blev hon återigen oplacerad, men jag är mycket nöjd ändå. :-) Hon är inte ens fem månader och hon rör sig helt klart inte lika stabilt som de som är några månader äldre. I torsdags så var valpfinalen från 4-12 månader utan uppdelning och i lördags från 4-9 månader.

Jo vaccinationsintyget har jag! Åh då ska jag fråga om det räcker så, har ju betalat medlemsskapet i SKK trots allt! Och fixat ett intyg på att han hade sina kulor innan jag tog bort hans kulor. Nu är han väl inte tillräckligt bra för ngt championat eller så ändå men ändå.

Grattis! :) va kul! Är det den nya hunden?

Ajo är ju 8månader men han har verkligen bara vuxit på höjden nu, jag hoppas han kommer ihop sig mer i framtiden.

Jo vaccinationsintyget har jag! Åh då ska jag fråga om det räcker så, har ju betalat medlemsskapet i SKK trots allt! Och fixat ett intyg på att han hade sina kulor innan jag tog bort hans kulor. Nu är han väl inte tillräckligt bra för ngt championat eller så ändå men ändå.

Kanske jag lovade för mycket, jag googlade lite och vissa utställningar tycks kräva att man visar upp även registreringsbeviset. När jag har varit på rasklubbsutställning så har de nog enbart efterfrågat vaccinationsintyget. Där står ju trots allt både registreringsummer och chipnummer.

Ja det är den nya, Gaia! :)

Åtta månader är ju ingenting, det finns ju gott om tid på sig att få mer massa!

Kl

Vi var iväg igår, där vi blev diskvalificerade eftersom lillan saknar en tand. Jag vet ju om det, men det är faktiskt inte ett diskvalificerande fel så jag blev lite trött... Vi skippar utställningar ett tag framöver nu, men jag var otroligt nöjd med hur hon skötte sig:)

Jag ställde igår.

Excellent, CK, 3:a juntik och 4:a i bästa tik. Bara juniorerna och en championtik i topp.

Samma uppfödargrupp som vi blev BIS med sist gick inte lika bra igår utan vi slutade 3:a.

Jag och min tjej närmast kameran.
543680_10150842905222772_621727771_9886011_571264912_n.jpg

*KL*
Herax och jag var iväg på rasklubbens utställning i Sundsvall.

577965_3952094608852_1474760759_33434002_1575790184_n.jpg

"3 år gammal medelstor hane av utmärkt typ. Mycket ttrevligt huvud. Bra uttryck. Halsen kunde vara en aning längre. Välvinklad front. Bra kropp och svans. Bakdelen kunde vara en aning bättre vinklad men han använder bakdelen effektivt i rörelse. Rör sig mycket rastypiskt. Päls inte i bästa möjliga kondition. Trevligt temprament." Exellent, CK och oplacerad både i championhane och bästa hane.
Jag är helt underbart nöjd, eftersom han efter en liten "bråkig period" när jag visar honom igår skötte sig som ett ljus i ringen!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka