Utställning 2012

Sv: Utställning 2012

Planerat för tillfället är en inoff. i Sätila nu på lördag och sedan ställa ut i Malmö 17/3.

Målet för lördagen är att min mamma ska träna på att ställa ut, i Malmö vill vi ta tredje certet ;) Har två japanska spetsar men den ena ska stanna hemma då hon är för tjock och går på bantning (och redan är champion). Blir säkert fler utställningar till sommaren också.

Igår var vi på en inoff som pudelklubben anordnade i Vindeln. Det gick jättebra och min dvärgschnauzer fick bra kritik :) Hon är 8,5 månader.

Kritiken:
Feminint huvud och uttryck. Bra bett och tänder. Bra proportioner i huvudet. Välformade mörka ögon. Välburna öron. Tillräcklig hals, front och bröstdjup för åldern. Prima ben och tassar. Stark rygg. Tillräckliga vinklar bak. Bra svans. Rör sig med bra påskjut bak. Parallell fram och bak. Lovande päls. Trevligt temperament. Välpresenterad.
Pris: HP BIR-valp BIG-2
Domare Anna Majaniemi

img_2699_191145337.jpg

img_2655_191145028.jpg

De som är inplanerade hittills är:
Malmö
Lidköping
Vallentuna
Österbybruk
Norrköping
Avesta
Alfta
Köping

Så det är planerat till juli, därefter får vi se vilka det blir :)

*KL*

Kickar igång den här tråden igen, utställningssäsongen börjar ju komma igång på allvar :D

Fick ju hem min skrutta i dec, hon är 1,5 år och tanken har varit att ställa ut!

Ställde ut i solletuna hallen i 17 mars, en inoff. Det gick jätte bra :D
Bir och Big1 :D

422895_10150860753472656_686817655_12669566_958896725_n.jpg

Har anmält till några officella
Västerås
österbybruk
Vallentuna :)

Sen kommer jag åka på några inoff
Jägarhyddan, Rimbo
Skogås
Häverö

*kl*

Vi var och ställde i Strömsund för snart två veckor sedan. Dana tog äntligen cert, blev bästa tik och slutligen BIM. Så vansinnigt skönt att äntligen ta det där första certet!
Nu är hon anmäld till Örnsköldsvik och Timrå, har vi riktig tur så behöver vi inte ställa nåt mer efter det :D

dana.jpg

Korad TJH(FM) Energicas Dana International :love:

*KL*
Hoppar in här då jag precis ska börja ställa min Basset i officiella sammanhang.
De planerade utställningarna blir:
Västerås
Vallentuna
Norrköping
Visby (ev)
Åland

Min kille är precis ett år fyllda & har växt lite ojämnt + att han är "mager" för att vara Basset (läs inte tillräckligt fet) så jag förväntar mig inga stordåd men kul att få läsa kritik av auktoriserade domare, har ställt honom inofficiellt men då har domarna inte dömt rasen tidigare.

idag var vi, traditionsenligt, på collieklubbens inoffare i piteå. och: för första gången hade lillvalpen en "motståndare" i samma klass *kul* inte helt förvånande blev min bir-valp (hon är rätt färdig i kroppen och två dagar från junior-klass, andra valpen är 2½ månad yngre). vi avvek innan finalerna, men jag är MYCKET nöjd med min lilla galenpanna, hon tvångshånglade bara domaren en enda gång :D

Hampus inledde årets utställningssäsong med att debutera i öppenklass idag på SvVk's officiella i Boden.
CK, BH-1, BIM, CERT och ett CHAMPIONAT fick han med sig hem! :banana:

32876844.jpg

Stort grattis!!!

Blir det några fler utställningar för er i sommar eller nöjer ni er nu?

Wow! Vad härligt, grattis! Måste vara en skön känsla när man får championatet :) Har själv aldrig haft en egen hund som har fått det, har bara ställt andras hundar som har fått cert, på cert och det är ju inte samma sak som om det hade varit ens egen hund ;)

*KL*
Nu är i alla fall vår hane anmäld till Västerås, just nu är han i superbra päls men med min vanliga otur så lär han väl släppa allt lagom till utställningen ;)

grattis! visst är det en underbar känsla när championatet blir verklighet :)

Kl

Jag ratar de flesta utställningar i år, det har blivit så vansinnigt dyrt så det är helt sjukt. Hade tänkt ställa både den vita och huskyn båda dagarna här på ön, men när jag insåg att det skulle gå på närmre 2000:- ångrade jag mig. Den vita är redan champion och då känns det på tok för dyrt att ställa bara för att det är kul. Huskyn kommer aldrig bli champion i och med att det krävs dragmerit och det har vi inga möjligheter att fixa, så då känns det sådär att ställa henne också..
Men får se, huskyn är ju husses hund, så om han kan hjälpa till ekonomiskt kanske jag ställer henne ändå.
För hennes del blir det iaf en inofficiell nu i maj.

Den vita kanske jag ställer i samband med utställningen här på ön men på fredagen då sbk har utställning.

Annars blir det nog inga fler.
Hade tänkt ställa på rasspecialen för vit herde i Norrköping i juni, men den krockar med lydnadstävlingar uppe i dalarna som jag tänkt åka på..

Kl

Vart på inofficiell idag med huskyn! BIR med HP och superfin kritik! Jättenöjd med henne då hon skött sig exemplariskt hela dagen.

Sen var jag handler åt svärföräldrarnas bullterrier! Utställningsdebut för henne och första gången för mig att ställa bulle.
Resultatet?
Best In Show 2 valp :D:banana:

Jag och Max ska båda debutera på goldenklubbens open show i Boden 7 juli, målet är väl bara att att lyckas ta oss igenom den :p och om Max får bra utlåtande kanske det blir fler i framtiden

Jag har varit på några inoffare och hon har fått riktigt bra kritik :)

Nästa helg den 19 maj blir det officiell debut och det känns lite nervöst då blir det ju så många fler hundar att möta....

Nästa efter det blir Vännäs Nationella i juni och sen kanske även Piteå i juli då det är internationell på lördagen och Schnauzer pincherklubben på söndagen.

i52330062._szw1280h1280_.jpg

i51379240._szw1280h1280_.jpg

*KL*

Ja nu har ju Västerås varit, eller ja det är ju ett tag sedan ;). Helt okej resultat, excellent och 2:a i konkurrensen men tyvärr utan ck. Okej kritik också men i överlag var jag nöjd med dagen då klassen var ganska stor :)

Vi har redan debuterat på terrierklubbens officiella utställning i Piteå. Excellent, CK, 2:a juniorklass tik. Sen slog vi till och vann BIS med uppfödargruppen.
Vi längst till höger.
580084_377508952290741_100000949174740_955293_2041972214_n.jpg

534763_10150756949638030_528978029_9930786_1981055564_n.jpg

Nästa utställning blir Piteå om en vecka, sen blir det två utställningar till i Piteå i sommar. Ev åker vi upp till Gällivare också. Valde att stryka Vännäs då det krockar med kennelläger.
Drömmer väl om att plocka ett cert med henne. :angel:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka