Utställning 2012

QuickStar

Trådstartare
Snaaaaaaaaart drar säsongen igång igen!

Vilka utställningar planerar ni att åka på?
Önskemål om Framgångar? =)

Själv startar jag i Sundsvall med en dubbelutställning, officiell premiär för min Junior tik!
Önskemål/drömmen för året är att hon tar 2 svenska cert och gärna ett danskt så jag kan invänta hennes 2 års dag sen i lugn o ro =)

Övriga utställningar jag funderar på är Västerås, Lidköping, Vänersborg, Borås och Norrköping samt Tvååker. Samt någon dubbel i DK.

Sv: Utställning 2012

Jag inleder året med rasspecialen i mars, sen har jag inte planerat in något annat än Vännäs och så Rovaniemi/Gällivare samma helg i slutet av juni.

Ev. att jag åker till Sundsvall i april och Piteå i maj och juli.

Vi får helt enkelt se vad domarna tycker om odågan, hon ser ut som en äkta brukshund ;)

Jag åker på SvVK:s utställning i Köping i slutet av februari och Whippetklubbens officiella utställning i Vilsta. Sedan blir det SvVK Tammsvik i juli och Enköping i oktober. Möjligen blir det någon SKK-utställning också om det inte krockar med något viktigare.

Det enda som jag redan anmält till är WDS i Salzburg i maj och Västerås i april. Kommer nog inte bli lika många utställningar som föregående år då de domare jag sett på många utställningar inte gillar min typ av dvärgschnauzer.
Blir nog en tur till Norge i juni också för att se om man kan få något cert där.

Målet för året är att min hane Bailey ska få sitt sista cert, han blir 2 i april. Då blir han svensk, dansk, finsk och nordisk champion på samma gång :laugh: Sen i augusti börjar vi jaga det sista cacibet som behövs för hans internationella championat.
Nova vore kul att få till champion i något mer nordiskt land.

Kommer säkert komma på allteftersom att jag vill åka på fler utställningar då jag tycker det är vansinnigt roligt.

Årets första blir en inoff i Örebro den 11/2, blir även första utställningen för tiken. Sedan är det tänkt ev Avesta i juni, rasspecialen i Gränna i juli, Askersund i augusti och sen sista i Stockholm i december. Så ser planerna ut, men dessa kan ju alltid ändras.

Jag är bara glad om mina inte får helt urkass kritik, särskilt tiken som är aningens hög mot vad majoriteten av tikarna är. :p

Har siktat in mig på en inofficiell i Bro i maj och dubbelutställning i Sundsvall i oktober :banana:

har redan inlett säsongen med en inoffare för valpen och det lär nog bli några till under våren. siktar på ett svenskt cert på lilla damen innan året är slut (hon blir 1 i juli).
ska på SKK/SDHK i Piteå i maj, SKK Vännäs i juni, SKK Piteå i juli och sen har jag inte bestämt mer. får jag äldre tiken att vara mer bekväm i ringen så ska vi till Norge och eventuellt även Finland och Danmark, i jakten på utländska cert och cacib. man kan ju drömma iaf :D

De som vi har planerat hittills är:

Västerås i april
Vallentuna i maj
Alfta i juli
Högbo x3 i augusti/september
Gimo i september
Stockholm i december

Sedan blir det eventuellt någon valputställning under hösten om det är så att vi har en valp men annars är det bara hanen som kommer ställas, har inga som helst förhoppningar men jag är glad över åtminstone exc.

Enda utställningen jag vet att jag kommer vara på är vår rasklubbsutställning i sommar, men inte som utställare utan som arrangör..

Annars vet jag faktiskt inte. Kanske ställer Camaro på någon av norrköpingsutställningarna, men inte mer än så.
Hoppas att få åka med Taz lite!

Till hösten kanske det hinns med någon valputställning/inoff, beroende på när nykomligen föds :)

Jag har redan börjat :)
My Dog i Göteborg och Finland för några helger sedan. Nästa blir Norge om några veckor...
Sen blir det väl fullt upp i sommar :D

För vår del blir det Malmö, Hässleholm, Ronneby, Helsingborg och Växjö i år iaf.

Jag har noll förväntningar, hon är väldigt liten (innanför måtten) och även om hon är korrekt så har hon svårt att slåss med importerna.

*KL*

Nu har årets första varit och hanen slutade som 2:a hane, tikvalpen (8 mån) slutade BIG-3. Kommer även tillkomma 1-2 utställningar till. Troligen Västerås den 28/29 April, då tillsammans med uppfödaren och kullsystern till vår tik.

Ställer inte men jobbar som ringsekreterare mjukstartade med inoffare nu i helgen.
Sen är det enda jag har inbokat ännu Askersund, sen får vi se vad det blir :)

Vi var i väg på årets första förra helgen, Pudelklubben anordnade en officiell utställning i Gnesta.

Doris fick Exc, och CK men blev oplacerad i BT. På pudelklubbens uställningar har man dessutom en SAR BIS där alla silver, aprikor och röda hundar som har fått CK får delta. Vi var fyra som hade kvalificerat oss och vi blev placerade tvåa.

Jag är jättenöjd med reslutaten då Doris tyvärr har en riktigt dålig päls :(.

Framöver så blir det Västerår i april, Österbybruk i slutet av maj, Köping i juli, Högbo och Gimo på höstkanten. Eventuellt blir det någon upp i norrland också om det passar med när vi ska hem och hälsa på och jag är sugen på att åka till Finland eller Danmark och prova ställa.

Är det någon här som har åkt från mellansverige till Finland för att ställa ut? Vart är det enklast att åka och hur fungerar det att åka båt med hundarna?

Jag skulle kunna åka över när i vi är i norrland men i så fall kommer vi att konkurrera med Doris kullsyster vilket känns lite onödigt. Jag håller ögonen öppna efter någon som jag kan ta sällskap med och hittar jag någon så åker jag nog.

Vi har anmält till två än så länge, Matfors BK sista helgen i februari och Rottweilerklubbens årsmötesutställning i mars.
Sen är planen VnKK i april, eventuellt Ö-vik som också går i april. Timrå/Härnösand i maj.
Eller så många utställningar som behövs för att hon ska få sina tre cert och bli SEUCH.

Går det fort med det svenska championatet kan det hända att vi kör på för ett CIB också, hon har två svenska CACIB redan. Om ekonomin tillåter vill säga.

Vi börjar året med rasspecial i Sundsvall i mars :bump:
sen har vi planerat, både internationella och nationella i sundsvall (skk) kommer antagligen bli några sbk utställningar med :)
Piteå förhoppningsvis både maj o juli,
Svenstavik i aug och tredagars utställning i Högbo 31aug-2sept :)

sen om det blir allt är ju en annan sak :P

KL

Rasspecial i början av mars med både 1-åringen och valpen som då gör sin debut:)

Sedan blir det Norrköping i juni, Borås juli och/eller Tvååker i juli (känns lite långt åka på båda då dom är helgerna efter varandra men vi får se), Askersund i augusti och Norrköping i augusti samt ev Ljungskile i augusti. Avslutar nog med Stockholmsmässan i december.

Åker nog på båda utställningarna i Sundsvall, april och oktober. Ska se om jag lyckas peta in någon inoff innan den i april bara för sakens skull :D

Sedan hoppas jag komma iväg till Östersund, Svenstaviken som jag missade förra året pga seperation!

Hon går bra på utställningarna men behöver ett jaktprov och det är inget vi satsar på då jag saknar erfarenhet och bra träningsmarker. Vi blir nöjda med att plocka CACIB och bra placeringar :)

Jag har tänkt testa och ställa min dvärgpinscher i veteranklass i år. Blir att ställa första gången i maj i Hässleholm men kan inte bestämma mig om jag ska ta SSPK's utställning eller SKK's. Dom är på samma plats, samma helg men två olika dagar och jag tror inte jag har råd med bägge, iaf inte som det ser ut i dagsläget.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka