Utsläpp/Insläpp.

J

Jeja

Funderar lite över vilka tider hästarna släpps ut respektive tas in. Vad är vanligast, hur gör ni i erat stall?
Är lite nyfiken...

Sv: Utsläpp/Insläpp.

Jag fodra vid 6-6.30 sen får dom gå ut typ halv 8 innan jag drar till skolan. Sen är det lite olika med hästarna, min går in vid 16.00-17.00 ngn gång och mina två inackorderingar kommer in senast 19.00 då jag fodrar. Det brukar funka bra och passar mina skoltider,vilket är ett måste!:)

De får kraftfoder vid ca 6-7 (beroende på hur jag jobbar), under tiden de äter upp lägger jag ut frukosthö i hagarna.
Insläpp vid 21-22.

mat ca 6.00, utsläpp ca 8.00, insläpp mellan 14.30 o 17.00 beroende på när jag slutar skolan.:bump:

Beroende på mitt jobb, men de går ut vid 7.00 ungefär och fodras en halvtimme innan det (hö i hagen). Nu har de fodrats halv åtta i några veckor eftersom jag har haft lite semester.
De släpps in olika, men vid 18.00 ungefär, beroende på hur man rider/tränar....

//E

De får frukost vid 7 och släpps ut 8-8.30
Kommer in vid 19-tiden även om de alltid står vid grinden och längtar redan vid 17-tiden, men matte är hård!;)

Utsläpp vid 08.30-09.00 och då får dom frukosten i hagen, får bara hö på morgonen.

Insläppet är olika. Beroende på vädret,men dom kommer oftast in vid 18.00-19.00

utsläpp vid 8 - 9 tiden helgen kan man få lite sovmorgon. en som far före jobbet dit på morgonen.
Insläpp tidigast kl 19 men gärna senare, ju kortare inte dästo bättre tycker jag. men är det riktigt skitväder blir insläpp/utsläpp senare/tidigare.

Dom går ut å in som dom vill, har lösdrivt :smirk:
Väldigt skönt spelsielt för min fjordnig förddrar å sova ute..!
Tyvär har hon ovanan i dåligt vder å göra allla behov inne :crazy:

Går ut och får frukost i hagen allt mellan 6-8.30. Beror på hur man har skola och vem som matar.

Kommer in 18.30-19.00 tiden då det är lerigt och regnigt. Står och hänger i porten och gnäggar.. då det var snö ville ingen komma in förrän tidigast 20.30!

Ut vid 7.30 och sen är kvällstiden lite beroende på hur träningar och så ligger, men normalt så är det godnatt i stallet kl 21, kan bli senare efter vissa träningar och tävlingar med längre resväg.

Ut klockan 8.00 och in mellan 16.00 - 18.00 varierar lite beroende på väder och vind.

utsläpp 8.00 och insläpp 17.00-17.30 beroende på vädret.

Liknande trådar

• Låst
Hästhantering På förekommen anledning sitter jag och funderar på det här med hästar som springer på/över en människa, vilket ju i bland haft en...
16 17 18
Svar
351
· Visningar
15 514
Senast: Hedinn
·
Hästvård Hej! Funderade lite på hur ni ser på träning för en häst efter en skada? Då tänker jag främst icke-traumatiska skador utan snarare...
2
Svar
21
· Visningar
1 746
Senast: Anna-Bella
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
238
Senast: Lavinia
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
534
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?
  • Uppdateringstråd 30