utskällning

H

Hopphopp

har precis fått utskällning av en för mina jul/nyårsplaner...

det är så här att jag är ensamstående.
har en dotter på 6 månader. 7 vid jul.
och jag ska fira jul hos mina föräldrar på julafton. och sen på juldan ska jag fira jul med min pojkvän(inte dotterns pappa) och dan efter juldan ska jag fira jul med resten av släkten så jag och min mamma bestämde att min dotter skulle vara kvar hos dom på juldan för att slippa dra henne fram och tillbaka..
och dottern bryr sej inte om att få vara hos mormor och morfar för hon älskar att vara hos dom:p

och därför bestämde jag och min pojkvän att vi skulle ut och festa lite på juldan då när jag var barnledig..

och min mamma frågade för flera månader sen om dom fick ha dottern på nyår för dom skulle till några vänner som aldrig träffat henne.

så då bestämde jag och min pojkvän att vi skulle åka iväg utomland på nyår..
men sen blev det ändringar så vi kan inte det och ska vara hemma ist. och då frågade jag mamma om dom fortfarande ville ha dottern för dom behövde inte det. men det ville dom..

och nu har jag fått värsta utskällningen för att jag lämnar bort min dotter 2 dagar på en vecka för att ut och supa ner med:crazy:

visst jag ska dricka.. men det är inte därför jag lämnat henne hos sin mormor.
det bestämdes efteråt för jag vill inte sitta hemma när jag inte har henne eftersom jag gör det när jag har henne..

är jag hemsk??

Sv: utskällning

Är det din mamma som blev "sur" eller någon annan?

Låter så onödigt att någon en orkar bry sig, det är ju inte så att du har packat en väska och "dumpat ungen"...

jag tycker det är jättebra att hon kan vara hos dom ibland. för hon är lite mammig när det är andra, int emed dom dock, så jag tycker det bara är bra att honvänjer sej att vara hos andra också..

Messy: nej det är inte min mamma, hon är jätteglad när hon har henne. det är hon som frågar om hon får ha henne ibland:p

det är en kompis till mej som också har ett barn som är en månad yngre än min men som är tillsammans med pappan så för henne är det helt sjukt att lämna bort sitt barn, typ:crazy:

nej alltså jag har aldrig frågat dom om dom vill ha henne. eller jo, en gång när vi ville gå på bio och se saw 5 (älskar dom filmerna:p)..
men hon är så liten så hon fattar inte vad jag gör när hon är hos mormor och morfar, ifall jag festar eller sitter hemma och kolla på tv. tycker jag iaf men inte min kompis tydligen...

jag tycker väl så att det är bättre jag festar när hon är hos dom nu än när hon är större för då kanske hon tycker att "varje gång jag är hos mormor har mamma roligt och inte vill vara med mej mer".. eller nått sånt..

och kan tillägga att hon har inte varit hos dom utan mej på ca 2 månader så det är inte så att dom har henen varje helg för så är det verkligen inte och då skulle jag fattat att folk reagarar.. men man skaffar liksom inte barn för att dom ska vara hos nånannan. inte jag iaf:crazy:

det är en kompis till mej som också har ett barn som är en månad yngre än min men som är tillsammans med pappan så för henne är det helt sjukt att lämna bort sitt barn, typ:crazy:

Den har jag med hört av jämngamla med barn som bor med barnets pappa , att man gör så fel när man är barnledig för ett barn behöver sin förälder osv. Väldigt lätt för folk att säga som ändå får sin egna tid.

Jag har varit barnledig 2 dagar sen september och ska ev vara barnledig om 2 veckor. Jag tänker inte ha dåligt samvete för att sonen får vara med sin mormor en natt eftersom jag har min son så gott som jämt. Jag ska bara njuta :pTycker inte du ska ha det heller såvida det inte är att du lämnar bort ditt barn 2 gånger varje vecka ;)

Njut av din lediga tid :bump::bump:

nej det skulle jag aldrig göra..

jag ljög visst lite innan.. skrev att dom inte haft henne på 2 månader men dom hade henne en kväll i början av november när jag var på bio.. hade glömt när det var:p

grejen är att hade jag sagt att jag bara skulle sitta hemma och kolla på tv eller nått hade ingen brytt sej.. det är det här med ordet festa som folk hakar upp sej på..

ska man inte få ha kul ibland bara för man har barn och är ensamstående??????

Men festa kanske är någonting hon själv inte kan göra längre, och då kan man ju hacka på någon som kan det ;)

Ut och ha kul, unna dig det! Skit i avundsjuka människor!

Men festa kanske är någonting hon själv inte kan göra längre, och då kan man ju hacka på någon som kan det ;)

nädå festa kan hon fortfarande göra.. men då har ju hennes sons pappa honom och det är ju en heeeelt annan sak ju....:grin:

Du är verkligen inte hemsk!

Låter bara som din kompis är avundsjuk på dig :grin:

Skit i kompisen.
Du vet ju vad som är bäst för din dotter, och som du säger, hon bryr sig väl inte om du är ute på fest eller sitter hemma o glor på TV. Hon kommer att bli härligt bortskämd hos sin mormor och förmodligen och ha det jätteskoj, medan du också får ha jätteroligt. Det är ju en win-win situation.

Men jag vet hur det är. Jag gick ut när min dotter var ca 5,5 månad. Då var hennes pappa hemma med henne. Men jag fick många menande blickar och frågor som: "Borde inte du vara hemma med ditt barn?" Herregud, jag var borta i 4 timmar! När jag kom hem låg hon och sov och märkte nog inte ens att jag var borta.

Jösses, så bara för att man blir mamma så får man inte ha ett eget liv? Klart du ska ut och festa. Ditt barn är hos mormor/morfar och har de jättebra.

Skit i vad folk tycker och tänker. Hur man än gör finns det alltid folk som har åsikter. När mina stora barn var 4 och 6 var dom hos sin pappa varannan helg och då passade jag på att gå ut och festa. Idag är de 15 och 17 och har aldrig sett mej full för att jag passade på när de var borta.
Hon kanske gottade sig lite i att du är ensamstående och nu har du pojkvän och kan gå ut och festa. Säkert bara avundsjuka för annars hade hon knappast sagt nåt om det.

Jag tror kanske att det sticker i ögonen på folk att du just är ensamstående OCH ska festa men INTE med barnets biologiska pappa. Typ. Så jag tror inte att det är själva bortlämnandet av dottern folk stör sig på, utan det du ska göra och med vem.

Jag och min sambo har inte varit borta så länge från våra barn. Vi har varit på en kryssning 2 dagar när äldste sonen var 10 månader, då sov han hos farmor och farfar. Sedan har vi varit ute på en standup comedy-kväll när äldste sonen var 1,5 år och yngste sonen knappa halvåret, men då kom vi hem när barnen sov.

Och så har vi varit på ett bröllop, när äldste sonen var 2,5 år och yngste 1,5. Och då sov barnen när vi kom hem.

Sedan har jag, hemska människa, varit på julresa i Tyskland två gånger, tre dagar per tillfälle. En gång när äldste sonen var 6 månader, en gång året senare när äldste sonen var 1,5 och yngste var knappa 6 månader. Båda gångerna var mina pojkar hemma med sin pappa.

Ingen gång har någon sagt något, trots att det varit nöjen varje gång vi/jag varit borta. Jag har inte haft dåligt samvete någon gång.

Gå du ut och festa och ha skoj :-)

// Smulu som hoppas på barnvakt en kväll under helgerna så hon kan bjuda sambon på midda + bio. = Julklapp. (Om nu Frida kan bli lite bättre med att äta mat)

Du vet hur din dotter fungerar och hur bra det funkar med din mamma.

Det kommer att gå jättebra !

det hon tjabbar om är att jag lämnar bort mitt barn för att gå ut och festa.
men hon lyssnar inte när jag säger till henne att jag bestämde efteråt att gå ut och festa..

men det lyssnar hon inte på. tydligen tvingar jag mina föräldrar att ta henne så jag kan festa..

hade jag sagt att mamma skulle ha henne för att jag skulle ligga hemma skulle hon bara sagt åh vad skönt för dej att få vara själv lite.. det är ordet festa som retar upp alla:p

men att hon lämnar sin son hos hans pappa för att ut och festa dubbelt så mkt som jag det är en annan sak för det är ju pappan som har han då..

jaha, om man inte har en pappa till sitt barn får man itne ha kul då???:confused:

jag blir så trött på såna..

vi gick gymnasiumet tillsammans sen slutade vi umgås och så fram tills nu när vi fick barn nästan samtidigt.. så det är väl mer en bekantskap än vänner kanske man ska säga? jag vet inte riktigt..

Klart även om man är ensamstående så klart man ska få komma iväg. kvittar vad det är man får göra vad man vill på sin lediga tid. Ditt barn lider inte bara för hon är hos sin mormor och morfar. Som ensamstående så får man ta hand om sitt barn 24 tiommar om dygnet. Jag vet själv hur det är. Jag är ensamstående med ett barn. Jag har fått många blickar när jag har bett min far eller en kompis att ta min dotter en dag så man kan få vara själv, ja vara mig. Din kompis får ju en avlastning för hennes barns pappa finns med i bilden.
Jag tycker du ska inte lyssna på vad din kompis säger för det är ingen äkta kompis det där. det klarar du utan.

Mvh

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
817
Senast: MML
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 048
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 652
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 163
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar