Utrustningsforumet

Koppen

Trådstartare
Har blivit tråkigt tycker jag.
Det är ju 80% sadelfrågor och 20% täckesfrågor.
Kan man inte göra nåt åt det??

Sv: Utrustningsforumet

:rofl: :rofl:

Nej, jag tänkte mer på att nån kunde sammanfoga några? Det borde väl finnas ett par som handlar om samma sak?

Det där är en skitdålig idé för de som har frågat resp de som har svarat i sadeltrådar. Det blir bara rörigt. Hellre då ett underforum som bara handlar om sadlar.

De som inte vill läsa om sadlar och täcken kan ju hjälpa till att skapa mera intressanta trådar.:idea:

Men varför skapar man 15 likadana trådar på mindre än 30 dagar, det tyder ju på att användare inte bemödar sig med att söka en gång. 1 tråd må ju bli rörig, men bra mycket enklare att hitta svaren i än att plöja hela forumet. Nu slipper man söka, det är väl en bra ide.:idea:

Totalt fanns det över 150 olika trådar om sadlar och bomlösa sadlar, dessa trådar hade startats för mindre än 30 dagar sedan. Längre bak finns det trådar som inte är låsta, men dessa kommer att stängas om de dyker upp. Glöm inte att det är ni användare som formar forumen, och saken faller i sin natur att det blir irritaioner när ett specifikt ämne tar så mycket plats trots att det inte behöver göra så.

Generellt sett är folk dåliga på att använda sökmotorn. Flitigare användande av den skulle sannolikt minska antalet trådar som handlar om samma sak om det är av mera allmän karaktär eller om specifika märken. Detta gäller inte bara sadlar utan även transporter, täcken m m.

För att resonera vidare om sadeltrådar: Jag tycker att man måste skilja på sadeltråd och sadeltråd beroende på vad de handlar om. Vissa trådar som är mera övergripande eller allmänna och handlar om samma sak typ "Kan man hoppa med en bomlös sadel?", "Köpa ny eller begagnad sadel till unghäst?" etc kan lämpa sig att slå ihop.

Trådar som jag tycker passar mindre bra att slå ihop och som försvårare både för TS och skribenterna är trådar som handlar om t ex sadeltips till en specifik häst. I sådana trådar finns ofta bilder, detaljerade analyser av provade sadlar osv. Sådana frågor tycker jag blir jätterörigt att diskutera i en gemensam sadeltråd. Det är svårt att hålla koll på vem som har svarat vem om vad.

Jag tycker att det är intressant att diskutera sadlar, både i andras och i några egna trådar genom åren, men de sammanslagna trådarna går jag inte in i. Jag har försökt, men tyckte att de bara var jobbiga. Men smaken är olika.

Trådar som jag tycker passar mindre bra att slå ihop och som försvårare både för TS och skribenterna är trådar som handlar om t ex sadeltips till en specifik häst. I sådana trådar finns ofta bilder, detaljerade analyser av provade sadlar osv. Sådana frågor tycker jag blir jätterörigt att diskutera i en gemensam sadeltråd. Det är svårt att hålla koll på vem som har svarat vem om vad.

Håller med!!:bow: Det var precis min tanke med och jag gillar inte dessa sammanslagna sadeltrådar alls...:crazy:

Jag tycker att det är intressant att diskutera sadlar, både i andras och i några egna trådar genom åren, men de sammanslagna trådarna går jag inte in i. Jag har försökt, men tyckte att de bara var jobbiga. Men smaken är olika.

Jag med. Inget mer sadeldiskuterande för min del.

Kan bara hålla med om att det har blivit alldeles för rörigt med "Månadens sadeltråd".Det är inte roligt när man inte kan flja en tråd.
Låt oss få tillbaka det gamla,men att alla måste skärpa sig och använda sökfunktionen!
Annars söker sig nog många av oss till andra forum.

Det går jättebra att använda samma sökfunktion i tråden, då söker den i själva tråden enklare kan det ju inte bli.

Ja, man kan använda sökfunktionen i tråden, men det löser inte det problem med sammanslagna sadeltrådar som jag och ett par stycken till har försökt peka på här. Å andra sidan finns det antagligen de som tycker att de sammanslagna trådarna är bra.

Jag avundas dig inte rollen som moderator. Hur du än gör så blir det fel och några eller många blir missnöjda.

Jag avundas dig inte rollen som moderator. Hur du än gör så blir det fel och några eller många blir missnöjda.

Precis så är det, men när något väcker stor irritation så måste man tyvärr göra något åt det. Sanningen är den att det är få som tycker att detta är dåligt, medan majoriteten tycker att det är bra så här långt.

Jag tror också att man är så inkörd i gamla banor att när något nytt dyker upp så gillar man inte det, detta märks ju inte minst de gånger som forumet upp graderas/fräschas. Då kommer alltid dessa trådar, det var bättre förut.;)

Jag tycker den sammanfogade sadeltråden är jättebra. dock borde den vara nålad eftersom folk annars inte ser eller fattar att de ska söka och hitta den.

skulle efterlysa en tråd efter samma system gällande TÄCKEN. blir så satans TRÖTT på alla dessa täckesfrågor om precis SAMMA ämne - varje vecka. vid vilken temperatur x och y osv ska jag ha z,å, ä och ö täcke.

Bett om detta tidigare tror jag, men försöker igen. snälla?!

Sanningen är den att det är få som tycker att detta är dåligt, medan majoriteten tycker att det är bra så här långt.
Ok, jag antar att du har fått veta via PM att majoriteten tycker att det är bra eller utgår du ifrån att om ingen säger något så är allt frid och fröjd?

Jag tror också att man är så inkörd i gamla banor att när något nytt dyker upp så gillar man inte det, detta märks ju inte minst de gånger som forumet upp graderas/fräschas. Då kommer alltid dessa trådar, det var bättre förut.;)
´
Jag tycker att det är bra med utveckling och uppfräschning av Buke som helhet resp. av enskilda forum. När det gäller sadeltrådarna som vi diskuterar i den här tråden så tycker jag faktiskt att det var bättre förr. Men som sagt, det är min enskilda åsikt och jag har för tillfället helt tappat intresset för dessa trådar.

Håller helt med, det går inte läsa sadeltråden. Ge sadlarna ett eget form, :) då behöver ingen irritera sej på nåt dom inte vill läsa. För som det har blivit nu så är det ju tji hopp i h-vete att få ut något över huvud taget av sadeltråden. Bara frågor och sporadiska svar "hoven roven"!!! Nä det här är för jävla tragiskt!!

maria

Liknande trådar

Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
484
Senast: Krålus
·
Tjatter Vad är de bästa tips som du har fått från Bukefalos? Mina är hårolja och deodorant under brösten.
Svar
17
· Visningar
774
Senast: kolblakkur
·
Bukefalos Såhär gör bukefalos jätteofta för mig. Många gånger måste jag också uppdatera sidan innan jag kan lägga in bilder eller posta, men det...
Svar
8
· Visningar
796
Senast: Alexandra_W
·
R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 913
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30