utrustning???

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare sandraliz
  • Startdatum Startdatum
S

sandraliz

Var köper jag tränings sulky och sele?
Vill ha med QH...
vilket märke på sulky anses va bäst?
När det gäller sele är det väl tärnsjö selen som är populärast va?
finns den med QH ?
//Mvh sandra :confused:

Sv: utrustning???

mina favoriter

custom gällande vagn

och walsh ang sele

Du köper det i närmsta travsportbutik, brukar finnas inne på banorna eller oxå via nätet.

Tror att Tärnsjö inte tillverkar annat än på beställning numera.

Jag har en lädersele hemma och en syntet för tävling. Bägge Walsh lite dyra men värda det anser jag iaf.
Iofs har hästen själv tjänat in grejerna.
Men jag började med en billig i Indiskt, dög bra att börja med. Det blir ju en ansenlig summa om jag skulle köpt allt nytt i hög kvalitet.

Nu står en Sulkett på "önskelistan" eller om jag köper en ny sulky och börjar anv nuvarande till träning/provlopp.

Sulkyn köpte jag beg och renoverade. ca 1.500: för lackering och ca 3.000:- för hjulen. Vart som ny!

Tror att Tärnsjö inte tillverkar annat än på beställning numera.

Jag har en lädersele hemma och en syntet för tävling. Bägge Walsh lite dyra men värda det anser jag iaf.
Iofs har hästen själv tjänat in grejerna.
Men jag började med en billig i Indiskt, dög bra att börja med. Det blir ju en ansenlig summa om jag skulle köpt allt nytt i hög kvalitet.

Nu står en Sulkett på "önskelistan" eller om jag köper en ny sulky och börjar anv nuvarande till träning/provlopp.

Sulkyn köpte jag beg och renoverade. ca 1.500: för lackering och ca 3.000:- för hjulen. Vart som ny!
men dom säljer ju tärnsjöläder på börjes..

Då har dom börjat tillverka igen då kanske.
Jag fick då inte tag i en QH travsele tillverkad av Tärnsjö, när jag ville ha en.
Däremot finns det tillverkade i Tärnsjöläder men det är skillnad det...

Jag fick också svaret att tärnsjö slutat med travselar då jag skulle handla men flera seltillverkare köper läder från tärnsjö.

Lädret i Walshselarna håller också mkt mkt hög kvalitet! är mkt nöjd med min.
Tävlingselen beställde jag med Läderhuvudlag, och det var ändå bättre kvalitet supermjukt och fina sömmar.

Förra veckan köpte jag en Svensksydd förbygel i läder. Jättefin den också men kostade nästan som en billig sele:angel:

Vad jag vet är det bara bröstan som finns i tärnsjöläder på börjes resten är ett svenskt läder men inte tärnsjö...

Liknande trådar

Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
443
Senast: Pegasus63
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
678
Senast: Hermelin
·
  • Artikel Artikel
Radannons Hej! Säljer min älskade bästa vän som är den absolut snällaste hästen i allt. Det är pga att jag inte hinner med allt som han...
Svar
0
· Visningar
1 092
Senast: Linnkorner
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 585
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Rintränings- och utställningstråd