Utrustning vid transportering?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Matilda_o_Bonita
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 64
  • Visningar Visningar 3 279
Sv: Utrustning vid transportering?

Jag har som längst åkt 30 minuter med mina hästar ;)
Jag har på skydd och grimma.

ja just det har åkt runt 2,5-3 h med stoet, men haft samma utrustning ändå

oj de där lät lite överdrivet kanske. haha

Har itne mycket alls på min häst. Transportskydd, lädergrimma, Kommer börja använda svanskydd till tävling/träning annars står hon utan de.

Täcke är itne att täönka på. Hon är så nervös i transporten så det droppar svett om henne när vi är framme. Fleece och kanske något svetttäcke under på vintern annars på vår sommar och tidig höst står hon näck ;)

Jag har låga(kan inte ha höga) tranportskydd, med boots under om han är broddad.
Tunnare täcke, typ fleccetäcke på vintern, övriga året inget alls. Lädergrimma.
That´s it! ;)

Min häst åker i transportskydd, svanslinda och grimma.
Täcke använder jag bara på vintern, och väljer då ett som passar temperaturen för dagen.

Liknande trådar

Utrustning Ponnyn har inte varit ute och åkt några längre sträckor vintertid, men nu kommer hon att åka mer och jag har börjar fundera på vad hon... 2 3
Svar
40
· Visningar
5 544
Senast: lil-sis
·
Utrustning Ska hämta min nya häst första veckan i januari och det lär ju vara rätt kallt då. Är ju ett tag kvar men jag gillar att planera i tid ;)...
Svar
14
· Visningar
1 292
Senast: _Peplis_
·
Utrustning Min häst har ovanan att stå och luta rumpan mot bakdörren när han transporteras vilket innebär att svansen blir helt masakrerad...
Svar
6
· Visningar
2 283
Senast: Undret
·
P
Utrustning Många hästägare har ju minst 20 olika sårrengöringsmedel, 10 olika typer av bandage och 15 olika salvor i sjuklådan samt 7 olika bett, 6... 2
Svar
32
· Visningar
3 141
Senast: Graendal
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Blåsljud på hjärtat