Matilda_0000
Trådstartare
Jag ska köpa en samshield hjälm och är orolig på hur dom på min lilla ridskola kommer att reagera. Det brukar inte vara jätte mycket märkes utrustning på min ridskola då den är så liten. Jag ska börja tävla nu i höst och har nu råd med min drömhjälm samshield, dock den för 3200kr. Jag ska rida 3 dagar i veckan på ridskola + 1 dag på ett stall jag hjälper till på, sen ska jag ju även ut och tävla ridskolehästar som sagt. Så jag känner att ridningen är mer än en hobby för mig. Jag har bara inte råd och tid med en egen häst just nu under gymnasie tiden.
Tycker ni att det är ett "onödigt" inköp att lägga så mycket pengar på en ridhjälm för någon som till mestadels bara rider på ridskola?
Är det några som har sett den hjälmen på sin egen ridskola eller är det bara privat ryttare som lägger mycket pengar på märkesutrustning?
Vad tycker ni?
+en av anledningarna till att jag ska köpa ny hjälm är för att min hjälm är inte VG1 märkt
Tycker ni att det är ett "onödigt" inköp att lägga så mycket pengar på en ridhjälm för någon som till mestadels bara rider på ridskola?
Är det några som har sett den hjälmen på sin egen ridskola eller är det bara privat ryttare som lägger mycket pengar på märkesutrustning?
Vad tycker ni?
+en av anledningarna till att jag ska köpa ny hjälm är för att min hjälm är inte VG1 märkt