Re: Drottningar av ensampromenerandet!!!
Jag kräver också en vecka till!
Igår (jag vet en dag försent
) så kom vi iväg
Jag satt upp o låtsades som de regnade o hon gick på, men när vi kom upp för backen så kom hon på att vi var ovänner o satte igång.
hade precis lyckats övertyga henne o gå framåt (såg ut såhär
) varpå tre små grabbar på pulkor kastade sig tjutande nerför backen
de var ganska kallt o hård snö, så de lät ordentligt
galopp på stället med diverse försök till att bocka av mig hem... gick inte direkt fort, skritttempo, men de va halt o galoppera på stället nedför backen
o inte kunde jag vända o försöka gå vidare, vettskrämd var hon o dessutom kom det en bil som låg i arslet på oss
ja tjena tänkte jag, nu är hon inte bara jävlig, nu är hon rädd också
för den backen kom vi inte upp... in i ridhuset o galopp, galopp, galopp. inte på långa tyglar, men hon fick bestämma tempot. tyvärr blev hon aldrig trött, eller trött blev hon nog, blåste ordentligt, men hon slutade inte springa förens jag sa åt henne. red bort åt andra hållet o tänkte lura henne o rida runt. red bort en bit o skulle rida över järnvägen. jippie, vad möter vi när vi kommer upp till där vi kan gå över om inte ett tåg. o dessutom en bil som kom mot oss
efter lite rodeo gick vi över. gick sedan längs raksträckan bredvid spåret ner till ett annat stall, förbi en av deras hagar, o sen tillbaka (orkade inte rida runt i skogen, det var dessutom mörkt). när jag går tillbaka på raksträckan, vad kommer då?
ett tåg
såklart
bakifrån också, försöker få in henne på avtagsvägen, men de ville hon inte såklart. kom en bil bakom oss också
vände henne så hon såg tåget iaf, så fort hon fick syn på det så tvärvände hon sen började vi igen. galopp på stället (lr sakta framåt) med diverse bockningar o försök att få över mej. tjoho
hon lugnar ner sej, vi kommer över. går förbi stallet o till backen. o hon stannar. får upp henne för backen genom att skänkelvika henne fram o tillbaka. kommer upp, o då möter vi grabbarna komma gåendes med pulka. tjoho, lyckas övertyga henne om att de inte är något farligt o vi kommer iväg
vi får ett litet stopp till på vägen, då de luktar rök riktigt ordentligt (nån som eldar) o rök är grisan inte lite rädd för. men jag lyckas övertyga henne att gå vidare, sen var de lugnt.
hon skrittar på ordentligt med öronen framåt, suck
kan lägga till att jag fuskade också. hade en snodd på henne (inte hårt spänd, hon gick utan att den var spänd, med huvudet en bra bit ovanför lod) men kunde inte slå upp huvudet o tvärvända
idag fick hon även gå ut i hagen igen. tjoho.