Jag har på tv:n några timmar i veckan och planerar nästan alltid vad jag ska se i förväg. Som nu i veckan t.ex så har jag velat se Lars Lerin, Mästerkocken, På spåret och något avsnitt av Breaking News. Lerin orkade jag inte koncentrera mig på så då ser jag det på play nu i helgen istället. Breaking News är mest slötittande och funkar bara om jag råkar ha sovmorgon dagen därpå, så det bryr jag mig inte om att se i efterhand. Mästerkocken och På Spåret är heliga stunder så de planerar jag runt. Kanske ser jag någon deckare ikväll om det råkar vara något Midsomer eller Lewis. Kanske Barnmorskan i East End imorgon om det inte är ett avsnitt jag nyss sett.
(Bara för det så såg jag just att TV3 visar "mitt" engelska favoritlag ikväll plus att Schyffert och Lindströms show går på ettan... så där får jag kanske tänka om
)
Jag levde glatt utan tv i många år men skaffade en nu i höstas när vi fick digital-tv och bredband i huset. Trodde att det skulle bli mycket slötittande och att jag skulle ha tv:n på som sällskap, men det har faktiskt inte blivit så. Jag lyssnar mycket på poddar istället, medan jag gör annat - löser korsord, stickar, lagar mat, bakar, pysslar, textar, skriver brev, surfar...
Ser lite grann på Netflix och liknande också, men det går i perioder. Ibland kan jag ha på någon serie i flera timmar i sträck, ibland blir det någon halvtimme i veckan sådär.
Så mitt tips är väl att bestämma vad du känner att du har ett utbyte av och se på det hellre än att slötitta / zappa mellan flera utan att egentligen hänga med i något av dem / etc. Samt att som
@Septicemia sa komma på vad du vill göra istället!