Utfodringar

Sv: Utfodringar

Min schäferhane Jason 1,5 år gammal äter Royal Canin German Shepherd Adult en gång om dagen. Ville helst ge maten vid två tillfällen per dag men det visar sig att han äter mycket bra om jag ger honom vid ett tillfälle per dag.

Min hane har fri tillgång på mat, just nu äter han Coop's egna hundmat.. enda fodret han ökar i vikt av. :crazy: Han är blandning mellan Vit schäfer och border collie. Blir 3 år nu i januari.

Jag barfar mina, retriever och bullterrier, 5 resp. 7 år. Två gånger om dan får de mat.

Hemma hos oss får hunden, en 2,5 årig pinscherhane mat 2 ggr per dag, förmiddag och kväll
Han käkar Standardt, som varvas med "BARF-light", han får köttiga ben så ofta vi har, rått älg- & rådjurskött en dag i veckan plus rå fisk ibland & även frukt & grönsaker(mixade).
När vi flyttar och har plats med en större frys så kommer vi förmodligen att gå över mer och mer till BARF.
Var väl ungefär det.. Jo, varierar mellan torrfoder, frolic, blodpudding, korv och köttbullar som godis :D

Min weimaraner på två år äter färskfoder, Nordic special +. Dels för att hon är allergiker och dels för att det är det enda som funkar.

//E

Jämthund 9 år och en 11 månader
Finsk Spets 1 år
Border Collie 3 år
Australisk Terrier en 8 år,en 10 månader och en 6 månader

Äter Professional Dogfoods Chicken & Rice

Border Collie 1½ år

Äter professional Dogfoods High Energy

Alla hundar (8 st) har fri tillgång på mat och vatten..

Jag har egentligen ingen matsedel... ;) Men för att komma ihåg lever och sånt har jag satt upp en liten meny på kylskåpet där jag har skrivit upp vad jag ger vissa dagar. Tex lever måndagar, hjärta onsdagar osv.

Det som finns med på den menyn är hjärta, lever, njure och lunga en gång i veckan vardera, honung två gånger, fisk två gånger, ägg tre gånger.

Ibland för jag lite bok över vad jag gett dem under en månads tid för att se så att det blir hyggligt varierat. Jag ger 50% köttben, 25% inälvor/kött/vom och 25% övrigt (frukt, grönt, pasta, potatis mm) under en dag. Fast jag följer inte det slaviskt.... Om de inte får ben nån dag ger jag krossat äggskal.

Våran hund äter Dogman, det enda som duger. Just nu iallafall, vi har provat allt, verkligen, och inget annat går ner för tillfället. Han får VOV blötfoder i det med.

Han äter två gånger om dagen, eller dygnet ska man väl säga. Torrfoder och blötmat på dagen och se får han lite mer torrfoder på kvällen, som han äter upp under natten.

För övrigt får han blodpudding, leverbitar och Frolic som godis, färska rådjursben när det finns tillgång och rökta lårben ibland.

Han är en 4-årig Rottmannhane..

Irländsk röd setter. 14 månader.
Royal Canin Maxi junior.
Lägger upp 1 gång om dagen och så får hon en hel del extra av lite annat också. Hon är nattätare förutom vid fikabordet då en och annan macka kan gå ner också. Ska testa proffessional dogfood high energy av Gnist när det är läge för att köpa in nytt foder. Naturligtvis får hon friskt vatten också.

Chinese crested dog hairless

10 månader gammal, äter royal canin mini adult, har fri tillgång hela dagarna

Till min blandrastik (50 % rottis resten boxer och bc)

henne låter ja gå på Specific CXD fungerar utmärkt

Lillpojken på 6 veckor (75 % rottis resten boxer och bc)
han går gå specific CPD XL Skall få över honom på Hills´s Large breed senare eller om ja väljer Royal Canin har inte bestämt mig riktigt än.

Sammy 8 år Cindie 11 1/2 år bearded collie Robur 27/15

Lina 8 år bearded/border Cöllie Doggy light (Blir lätt tjock)

1 ggr/dag

glömde ju svara ordentligt:smirk: Tiken är 3 år gammal henne utfodrar ja 2 - 3 ggr per dag. sedan slinker ju givetvis en å annan matrest ner också;)

Valpen på 6 veckor han utfodrar ja ca 3 ggr per dag + att han diar fortfarande.

Tre taxar
En terrier
En golden

De äter två gånger om dagen. Som grund får de ett torrfoder: Bento Cronen
Sen tillsätter jag egen kokt mat som består av slaktrens.

en stilla undran, hur fungerar det att ha fri tillgång på mat?

Jag har funderat på att börja med Nordic, om jag inte klarar av/orkar med det där med BARF:crazy:, hunden har ätit Nordic förut och tydligen fungerat bra på det.

Hur tycker du att det fungerar rent praktiskt(med att tina osv) och för hunden fysiskt?

Och tack för svaret Trissa :)

Schäfrar

Hane: äter 2/dag (kl 08.00 och 20.00) Han äter MeraDog och Klass färskfoder. Mängd: 13 dl och ca 200 gr färskfoder/dag.

Tik: äter 2 ggr/dag (kl 12.00 och ca 03.00) Hon äter MeraDog och Klass färskfoder. Mängd: 6 dl och ca 150 grm färskfoder/dag.

Min snart 7-åriga boxertik får mat 2 ggr per dag, morgon o kväll. Sammanlagt 8 dl. Äter Doggy Original. Har provat ALLT till damen men Doggy har verkligen varit bäst.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 776
Senast: MML
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 255
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 525
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
988
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama