R8n
Trådstartare
Min Nova en snart 2 årig blandrastik (Siberian husky/collie)har börjat göra utfall mot mötande hundar.
Det börjar 10-15 meter från, att hon spänner sig och stirrar liksom låser fast blicken i mötande hund. Vid 1-2 meter kvar har hon rejäl ragg och svansen så högt hon kan. Sedan skäller hon till och hoppar framåt mot hunden.
Vad kan jag göra för att få henne att sluta?
Vi är nu dem som hundägare går omvägar för att möta vilket inte alls känns kul.
Antar att jag måste börja med att få henne att sluta stirra, men hur?
Det slutar alltid med att jag skämms för henne och blir arg, tar i henne för hårt, säger åt henne och sedan går hon en bra bit bakom mig hela vägen hem
Förutom 1 mils raskt gående/dag så träningscyklar vi 3 dagar i veckan. Lägger också blodspår åt henne.
Det börjar 10-15 meter från, att hon spänner sig och stirrar liksom låser fast blicken i mötande hund. Vid 1-2 meter kvar har hon rejäl ragg och svansen så högt hon kan. Sedan skäller hon till och hoppar framåt mot hunden.
Vad kan jag göra för att få henne att sluta?
Vi är nu dem som hundägare går omvägar för att möta vilket inte alls känns kul.
Antar att jag måste börja med att få henne att sluta stirra, men hur?
Det slutar alltid med att jag skämms för henne och blir arg, tar i henne för hårt, säger åt henne och sedan går hon en bra bit bakom mig hela vägen hem
Förutom 1 mils raskt gående/dag så träningscyklar vi 3 dagar i veckan. Lägger också blodspår åt henne.