Utevistelse för nyfött föl

ridtravare

Trådstartare
Hur gör ni när fölet är nyfött? Om det är sommar får den gå ute med mamman dygnet runt även fast det regnar och är blött?

Sv: Utevistelse för nyfött föl

Här går de ute... Föddes ute i hagen... Tog in första natten... det var enklare att komma åt att se att både sto och bebis mådde bra. Men sen dess har de gått ute... Det har regnat duktigt några nätter... Men fölis är pigg och glad.

Jag låter sto o föl stå inne nattetid första tiden om det regnar mkt.

Ja, det gör vi med. Men vi får ju våra redan i feb. så sommar problem har vi ju inte. Men förr då vi fick sommar föl så tog vi in dom vid mycket regn.

*KL*
Inne på nätterna. Mamma o bäbis får vila ordentligt o mamman äta i lugn o ro.

Ute, de är gjorda att vara ute och behöver både den sortens umgänge och möjligheten att röra sig.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
865
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
638
Senast: Linda_A
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 411
Senast: Roheryn
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 595

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka