Kosmostanten
Trådstartare
Sv: Utesluten från kalas
Eller hur!
Det här gäller ju inte bara själva kalaset, även om det är ledsamt nog för min kille, utan om vad man signalerar till barnen om konflikthantering, empati, solidaritet osv. Sånt här lär ju barnen att det är ok att sålla och utesluta
Så har jag alltid gjort också, och alla andra jag känner. Hittills. trodde det var självklart för alla, men tydligen inte.
Som vuxen måste man vara förebild och visa sina barn hur man ska vara mot ens medmänniskor. Man bjuder inte alla utom en eller två. Barns konflikter i denna ålder är inte värre än att man kan hjälpa dem att reda ut dem, inte underblåsa dem genom uteslutning.
Eller hur!
Det här gäller ju inte bara själva kalaset, även om det är ledsamt nog för min kille, utan om vad man signalerar till barnen om konflikthantering, empati, solidaritet osv. Sånt här lär ju barnen att det är ok att sålla och utesluta
Jag har bjudit alla inom samma ålderskategori och predikat hårt att man inte utelämnar någon.
På en liten plats kan ett kalas ställa till bråk och mobbing i både barn och föräldrakategorierna.
Så har jag alltid gjort också, och alla andra jag känner. Hittills. trodde det var självklart för alla, men tydligen inte.