Uteritter?

M

Mysundown

Ni som tävlar ganska mkt och tränar ganska intensivt, hur många gånger i veckan rider ni ut?

/Elin :)

Sv: Uteritter?

Jag tävlar inte, men anser mig träna stenhårt i dressyr och hoppning. (Bara för att man inte är tävlingsmänniska ska man ju inte sluta utvecklas!)
Och jag försöker rida ut så ofta så möjligt, det är lite olika beroende på vad vi har gjort i veckorna, men minst 3 dagar i veckan, varav 2 av de gångerna så tränar vi dressyr ute, det är jättekul!
Ibland så byter vi ut en hopplektion mot skogshoppning på egen-uppfunna hinder :)
men det bästa som finns är ju riktiga lågturer till häst med matsäck... :d

Kan tillägga att våra ridvägar har blivit begränsade sen den där stormen.. :mad:

jag rider ut iaf 3 gånger i veckan,, för jag anser att de får den bästa träningen ute och det går att hoppa hinder ute och rida dressyr mellan träden....jag tävlar ganska mycket men håller mig inte bara i ridhus för det ;)

Spirax skrev:
jag rider ut iaf 3 gånger i veckan,, för jag anser att de får den bästa träningen ute och det går att hoppa hinder ute och rida dressyr mellan träden....jag tävlar ganska mycket men håller mig inte bara i ridhus för det ;)

Jag kan inte riktigt förstå varför det är så många som håller sig instängda i ridhus 7 dar i veckan, men kan träna dressyr jättebra ute och hästen tycker oftast att uteritter är roligare än att vara "inomhus".

Visst, det finns hästar som är värda sin vikt i guld och får absolut inte bli skadade men då kan man ju kolla på john whitaker, som rider sina hästar regelbundet ute och låter de gå i gräshagar varje dag, och de hästarna tävlas ju tills de är uppåt 20 och mår jättebra. :bow: :bow:

Under den mest intensiva tävlingsperioden rider jag ut kanske fem gånger i veckan, annars blir det väl fyra.

1-2 ggr/vecka.
blir inte mer då jag måste ha en speciell häst från stallet med när jag rider ut, de andra fasar för sitt liv :angel:
kan tillägga att min häst har väl gått på uteritt ca 3 ggr i sitt liv o det är bara med mig :p
tvärnitar är väldigt vanligt om det ligger pinnar på backen! :p

jag rider ut nästan alla dagar, men undantag för när jag hopptränar. Kanske att jag någon mer gång går in i ridhuset för att galoppera när vägarna ute inte tillåter det, men annars rider jag bara ut(blir ju mer ridhus på vinter då underlaget ute inte alltid är det bästa för mer än skritturer). Älskar att rida ut! + att min ponny också älskar att ridas ute. Tycker det ger en bra och allsidig träning, dessutom kan man ju träna allt som man gör i ridhus ute också.

försöker å vara ute så mkt som möjligt när jag tränar dressyr el hopp åxå!
men rider ut i skogen gör jag ca 1-3 ggr per vecka beroende på om det är tävlingar el ej på helgen

1-2 ggr/vecka. De har två vilodagar i veckan och går i paddock eller ridhus övriga 3-4 dagar. Skrittar fram/av utanför paddocken.

Rider ut varannan dag och tränar hoppning eller dressyr de andra dagarna.

Liknande trådar

Ridning Hej! Oavsett vilken häst jag rider så är jag typ nära att trilla av varje gång vid uteritt. Eller trillar av. Alltså är de vanligt...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 128
Senast: Sesca
·
Ridning Hej! Jag undrar hur ofta det är optimalt att träna bommar? Har ett sto som jag tränar bommar med en gång i veckan. (Islandshäst )...
Svar
8
· Visningar
588
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 405
Senast: Sesca
·
Ridning Min häst är väldigt tittig på uteritter blir rädd och gärna försöker vända hem. Stannar mycket och när man ber henne att gå fram så...
2
Svar
26
· Visningar
2 105

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka