Uteplatsavdelare?

Lajke

Trådstartare
Jag och sambo bor i en bostadsrättlägenhet som vi hyr i andra hand, har kontrakt t.om. december 2013. Nu när snön börjar smälta bort ser man allt skräp som ligger under, och grannens uteplats är inte fräsch... Massor med fimpar, en sliten bänk som ser ut som något som stått ute 365 dagar om året i många år (med trasigt tyg på, så det är ingen "utebänk"). En gammal grill och massa annat skräp.
Vår uteplats sitter ihop med deras, som nedan.

XcNVs04.jpg

Det grå är alltså fönster. Mot grannen åt höger har vi avdelarplank, men av någon anledning inte mot dessa... Funderar på att skaffa något att sätta emellan så vi får vår egen uteplats, men vet inte vad? Vill inte bygga något permanent då det inte är vi som äger lägenheten. Är det någon som har något tips på vad man kan göra?

Vill kunna ligga där och sola och ha det lite privat, utan att behöva vara social med grannarna så fort man är där ute... :angel:

Och då fråga två, om man skulle hitta något, skulle man då sätta det mellan vår dörr och vårt fönster, eller mellan vårt och grannens fönster? Känns som att om vi sätter det till höger om vårt fönster är det vår uteplats den sitter på, men mellan fönstrena bör vi fråga dem först. Vad skulle ni gjort?

Tillägg: Det är alltså inte ytterdörrar, utan balkongdörrar på bilden! :)

Sv: Uteplatsavdelare?

Jag hade köpt en avlång kruka och satt upp en spalje. Först och främst hade jag försökt få tag på någonting som redan var uppvuxet, men hittade jag inte det hade jag köpt en växt som var extremt snabbväxande.

Då får man insynsskyddet och man har delat av uteplatsen. Dessutom kan man lätt ta med sig det när man flyttar.

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 967
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 712
Senast: Calmiche
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 487
Senast: Ajda
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 417

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix
  • Stora shoppingtråden III

Omröstningar