D
_Dimma_
Ni som har utekaniner hur gör ni med vattnet? Jag brukar ge uppvärmt(kokat) vatten 2 ggr om dagen-morgon och kväll när hon får mat.Tror ni det är för lite?Vissa ggr är hon inte ens törstig då hon får vattnet (=hon dricker inte på ett helt dygn).Förut hade jag alltid vattenskålen i buren och bytte ca 3-4 ggr per dag om det frös.Men sen råkade en av mina kaniner doppa örat i vattnet och förfrös örat så veterinären var tvungen att amputera det
Och min lilla kanin gillar väldigt mycket att "möblera om" i buren så tänk om hon får hela vattenskålen över sig eller är det bara jag som pjåskar mig
Det här är naturligtvis bara på vintern. övriga årstider kommer hon naturligtvis att ha fri tillgång på vatten.jag vet inte om jag gör rätt,men har man vattenskålen hela tiden i buren fryser den ju ändå på 10 minuter.
Och min lilla kanin gillar väldigt mycket att "möblera om" i buren så tänk om hon får hela vattenskålen över sig eller är det bara jag som pjåskar mig
Det här är naturligtvis bara på vintern. övriga årstider kommer hon naturligtvis att ha fri tillgång på vatten.jag vet inte om jag gör rätt,men har man vattenskålen hela tiden i buren fryser den ju ändå på 10 minuter.