H

HokusPokus

Jag arbetar i en större djuraffär och är ansvarig över gnagare vilket innebär att det oftast är jag som säljer kaniner till våra kunder och det är jätte populärt till sommar eftersom då kan man ju ha kaniner ute.

Vad har Ni för uppfattning om när det gäller för- och nackdelar?

Sv: Utekanin?

Jag arbetar i en större djuraffär och är ansvarig över gnagare vilket innebär att det oftast är jag som säljer kaniner till våra kunder och det är jätte populärt till sommar eftersom då kan man ju ha kaniner ute.

Vad har Ni för uppfattning om när det gäller för- och nackdelar?

Jag ser bara fördelar med att ha kaniner ute förutom att vattenflaskan/vattenskålen fryser på vintern. Annars trivs kaniner bäst att vara utomhus året runt, dom får ju vinterpäls och har man ett bo med halm dom kan kura in i så trivs dom bra!
På sommaren är det ju helt klart bäst att dom är ute, får dom äta gräs och bara må gott!

Inne i en liten gallerbur ser dom aldrig ut att trivas lika bra.

Men man ska absolut ha en stor bur, gärna hemmabyggd så att kaninen får röra på sig sommar som vinter. För vi alla vet väl att barn tröttnar rätt så snabbt på just kaniner tyvärr

Sv: Utekanin?

vi hade våra kaniner utomhus, Det gick jätte bra:laugh: Vi hade en stor bur Det fanns "Rum" som var byggda så dom var inne i garages så då frös inte vattnet tror jag (var ett tag sen), Fast man måste ju håla koll ända

Liknande trådar

Däggdjur Jag har ett sjukt sug efter ett nytt husdjur. Vill egentligen ha kanin eller hund, men det funkar inte med nuvarande boende och stall...
2
Svar
21
· Visningar
2 871
Senast: Scata
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 426
Senast: mamman
·
Fritid Dottern tycker om målarböcker, och har kommit fram till att hon trivs bäst med tuschpennor. Just nu ritar hon mest med pennor som är...
Svar
16
· Visningar
1 721
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama