Utekanin och veterinär?

gul_zebra

Trådstartare
Liten fundering såhär på kvällskvisten bara: Om man har en utekanin som mitt i vintern behöver åka till vetten, hur gör man då om kaninen behöver stanna kvar där? Blir ju plötsliga temperaturväxlingar, samtidigt som det är i en miljö som kan stressa kaninen? Och när man kommer hem med den, hur gör man då? Man kan ju inte ställa ut den hur som helst mitt i vintern, så vad gör man om man inte kan ha den inne?
*förvirrad*

Sv: Utekanin och veterinär?

Kaninen få helt enkelt ta det.
Hellre det och att den får veterinärvård. Man får ta det gradvis sen när den ska ut igen, ge mer mat för värmen och mer halm för isolering.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 870
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 225
Senast: Sesca
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 309
Senast: Enya
·
Övr. Hund Jag har en 7 årig hane som jag nu behöver låta vandra vidare. Han har under hela livet kämpat med en rad sjukdomar och skador och...
2
Svar
33
· Visningar
5 577
Senast: Ava22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar