BusBarro

Trådstartare
Vet inte riktigt vart jag skulle lägga den här tråden men jag testar här.
Jag tror att min häst kommer få väldigt lång konvalescenstid (senskada plus hålskada i hov).
Därför har jag funderat lite på en utebox, vart kan man köpa sånna?
Kan man bygga själv? Hur stora ska dom vara?
Vad kostar dom?

Tack på förhand!

MVH Frida

Har inte så stor koll på just uteboxar, men dom ska väl va av samma mått som en vanlig box. För stor häst är det rekommenderade måttet minst 12 kvadratmeter. Alltså en rimlig box kanske är 3*4 m.
Det lagliga måttet tror jag är 9 kvadratmeter
(fast jag är inte säker på det här riktigt, var ett tag som ja kollade det)

Men ja hittade lite sidor om olika uteboxar:
http://www.stallinredningar.nu/utbox.htm

hm. okej. ja hittade bara en. :p men sök på google. det finns massa begagnade oxå :)
lycka till med hästen förresten!

Finns massor av tillverkare som säljer uteboxar. Går oftast att hitta där du hittar vanliga "inneboxar". Men jag har för mig det är på www.hastnet.se som det finns mkt länkar till de som säljer grejer till stall, boxar m.m.

Men en vanlig utebox ska väl annars uppfylla måtten och så, som vilken annan box som helst också måste göra.

Jo, det är sant.
Jag vill ha den något större än vad en box är och med tak.
Hade tänkt mig i anslutning till en hage.
Virke kan man juh köpa nästan överallt, gäller bara att hitta relativt billigt.

Om du eller nån annan i din närhet är lite händig går det utmärkt att bygga själv! Pappa byggde mina å dom blev toppen bra! Fördelen med å bygga själv är att man får dom precis som man vill ha dom. Mina är två boxar som sitter ihop, en större för häst å en lite mindre ponnybox. Priset beror ju som sagt på virket..vi har eget sånt så det va ju inget problem. Men vi gjöt plintar som den står på så cement, spik å plåttak fick vi iaf köpa men det blev ju betydligt billigare än å köpa färdiga boxar...
Lycka till med byggandet!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 740
Senast: Squie
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 083
Senast: Roheryn
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
479
Senast: Fetaost
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 810

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka