Utebox, hur fästa den i underlaget?

Intejag

Trådstartare
Hejsan! :)

Vad är det bästa att fästa utboxen i underlaget?

Slipers? ( funkar det även med runda?)
betongplint?

Kan man använda lecablock?

Ska montera en utebox denna veckan och undrar därför vad som är "bäst".
:confused:

Många frågor, hoppas på svar av er som gjort detta....:)

Sv: Utebox, hur fästa den i underlaget?

Nu är jag ingen snickare, men betongplint tycker jag låter bra.

Vet ett par boxar som flög iväg vid hårt väder, så förankra väl.

Jo det var bla det jag tänkte på i dessa stormtider....:angel:
Inte så häftigt om allt flyger iväg och hästen blir utan box:crazy:

Slipers är inte att föredra alltså,(?) det har vi hemma så det hade varit enklast.
Dessutom att få ner betongplint denna årstid kanske inte är det lättaste?

tryckinpregnerade byggtimmer 120 X 120 mm, gräv av så att matjorden är borta och fyll upp med grus lägg sedan stockarna i lod borra hål rakt igenom och kapa armeringsjärn den grövre modelen i cirka en meters länder och bocka en 90 graders vinkel i ena änden slå sedan ner dom rakt igenom stocken sätt runt om med cirka en meters avstånd skruva sedan fast uteboxen i byggtimmret. har gjort så med mina och dom står fortfarande kvar, vill du sedan ha ett lättskött golv så titta på blocket efter betongplattor som bortskänkes och lägg dom i stenmjöl lätt som en plätt och med en torvbädd så tar det bara 5 minuter o mocka per dag.
MVH GP :rofl:

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
13
· Visningar
1 265
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 243
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
2
Svar
20
· Visningar
3 802
Senast: SwedEmB
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 943
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar