utdömd häst, sveland.

F

Flamsan

Tänkte höra med er, är de någon som har fått klartecken från just sveland, att ersättning kommer ges, men sedan när hästen väl är borttagen å kvitto är insänt till sveland, å att dom då "omlgagt" ärendet, å ersättningen ej kommer betals ut??

Läste någon äldre tråd om de. Låter märkligt. tkr jag.

Berätta gärna era erfarnheter om utbetalning av svelnad, possetivt å negativt.

Sv: utdömd häst, sveland.

Jag triangelmärkte min häst som är försäkrad i Sveland. De betalade ut ersättning utan några som helst problem.

Jag har fått utbetalt utan problem från Sveland. Hade dock problem med den ena veterinären som inte blev färdig att skicka in papperna. Men det är ju inte bolagets fel.

Jag åkte in och röntgade en tvååring som var vinglig och man såg att det var grava förträngningar i halskotpelaren- fanns inget att göra.

Vet rekommenderade avlivning samma dag. Vet ringde först och diskuterade med Sveland och de gav klartecken till avlivning. Tror jag hade summan på kontot ca 2 veckor senare.

Jag tyckte de skötte det hela på ett bra sätt.

tack för att ni dela me er av era erfarenheter, att ta bort en häst är ju aldrig roligt, men om man dessutom skulle få problem me bolaget så skulle de va ännu värre. Min tas nog bort måndag eller tisdag, nödslakt uppland är så dåliga på att ge ut exakt tid å dag, de har jga däremot fått erfara nu, efter åtskilliga uppskjutningar från deras sida.

Jag har triangelmärkt en häst försäkrad i Sveland utan problem. Har inte haft problem med dom som bolag alls och jag har haft hästar försäkade där sen -81.

jag har sveland, inga problem alls. Däremot har problem uppstått p.g.a. kliniken har strulat till det, inget som sveland kunde göra något åt.

usch vad tråkigt:(

Vi tog bort en ponny för en knapp vecka sen. Vi fick inget utbetalt pga av att försäkringsboladet ansåg att detta var ett fel som fanns redan innan de tog sig an ponnyn....
Nu handlade det inte om mycket pengar i vårat fall, men tycker ändå att det är dålig stil... när de har godkännt en häst så tycker man att försäkringen ska gälla, men dock så gäller bara försäkringen fullt ut i alla lägen om hästen varit försäkrad i samma försäkringsbolag sedan den var föl.....
(har kollat allt rent rättligt och så här är det)

Hon var dock inte försäkrad i Sveland vid utslagnings tillfället, men de var inblandade då de var det försäkringsbolag som tagit sig an hästen först...

Byta försäkringsbolag ska man undvika.

Absolut... ett misstag man bara gör en gågn i livet. Vi gjorde det då vi fick en mycket bättre deal i det nya försäkringsbolaget då vi hade 12 hästar och kom ner i en betydligt (!) lägre summa i det nya. Dock lär man ju sig av sina misstag:crazy:

En kompis håller på och ska överklaga till Sveland...
Dom gjorde misstaget att byta från ett annat bolag.
Hästen avlivades efter veterinärs inrådan och efteråt ansåg Sveland att dom försökt lura dom på vissa saker. Dessa hade absolut ingenting med varför han avlivades...
Vet inga mer detaljer...

Åter igen, tack för bärettelser.

Jag sitter nu hemma, tog ledigt från jobbet (jobbar i stallet där hästen står), å väntar, 8, halv 9 kommer dom å tar min älskade. De känns jätte jobbigt, men ändå skönt, eftersom hon haft så ont. Väntan har ju varit värst. Å jag har iaf inte hört mer från mitt försäkringsbolag än att dom medgivit utdömningen, så kanske rullar allt på utan problem, inte för att pengarana har någon egentlig betydelse. Skulle hellre valt att ha kvar min häst i livet.

Känner med dej, fick själv ta bort min i fredags. Har lipat varenda dag. Åkte ut till stallet första gången igår för att ta in de andra, denna tomhet att en saknas är fruktansvärt.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 828
Senast: Derivata
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 555
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 563

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka