Men alltså....jag fattar inte, exakt vad är problemet med att barnen går på fritids? Om ungarna går mer än heltid på fritids av olika anledningar så är väl det bara bra?? Eller ska de sitta hemma alldeles ensamma när föräldrarna söker jobb eller jobbar eller pluggar eller whatever? Väldigt många barn blir då hemmasittande framför dator och teve i stället för att få pyssla och vara ute mm. Det är väl inte bättre att ungarna drar fram vind för våg i våra bostadsområden? Fattar faktiskt ingenting känner jag.Jag menar bara att om det är så illa som du själv skriver så är det ju helt obegripligt att ditt barn inte får gå på fritids. Uppenbarligen (dvs om jag ska gå på vad TS skrivit) behövs det. Trist att olika kommuner har olika regler. Här och i många andra får barn till arbetslösa gå på fritids. Det tycker jag är helt rätt. Det tar ju tid att jobba på cv, ansökningar osv.
Men har de den regeln så vill de kanske inte godkänna det för en för de är väl rädda föŕ att alla andra arbetslösa (med mindre behov) också kommer vilja ha sina barn på fritids. Men jag hoppas att de ger med sig!