Utbruten: Hur kör ni egentligen?

Självklart inte men det är inte mitt jobb som medtrafikant att leka trafikpolis och ligga kvar i vänster körfält om höger är fritt bara för att jag håller maxhastighet.
Självutnämnda poliser är också en trafikfara.
Eh vem har sagt att man ska ligga kvar i vänsterfilen? Jag tänker mer på idioten som ligger bakom i detta scenario:
Bil 1 kör om en bil, bil 1 lägger sig i vänsterfil. Kör om i ca 100 på en 80-väg. Då kommer bil 2 och ska också om bilen i höger fält och helst också bil 1 så trots att bil 1 redan kör 20 km/h över gränsen så ska man ändå trycka i röven och hetsa.

De förarna är både idioter, efterblivna och borde bli av med sina körkort.

Hon skrev ju själv, till mig (förutsätter därför att hon skriver utifrån mina inlägg) att hon lägger sig framför ”sådana som mig” och njuter av att täppa till. På vilket sätt är mitt svar lögn utifrån det?
Ingenstans skrev hon ju att hon ligger kvar i vänsterfil? Är höger tom (som du skrev) kör där istället då? Ser inget riktigt problem här.

Ingenstans skrev hon ju att hon ligger lvar i vänsterfil? Är höger tom (som du skrev) kör där istället då? Ser inget riktigt problem här.
Allvarligt, det är oerhört komiskt att så många förfasas över att jag vill förbi såskoppar i fel fil samtidigt som de förespråkar rena lagbrott.

Eh vem har sagt att man ska ligga kvar i vänsterfilen? Jag tänker mer på idioten som ligger bakom i detta scenario:
Bil 1 kör om en bil, bil 1 lägger sig i vänsterfil. Kör om i ca 100 på en 80-väg. Då kommer bil 2 och ska också om bilen i höger fält och helst också bil 1 så trots att bil 1 redan kör 20 km/h över gränsen så ska man ändå trycka i röven och hetsa.

De förarna är både idioter, efterblivna och borde bli av med sina körkort.
Det framgick inte av ditt inlägg. :)

Ligger du i 120 i vänsterfilen med tom högerfil så är det du som gör fel. Inte jag. Att du sedan kör bil för att retas säger mer om dig, själv kör jag bil för att ta mig från a till b på ett bekvämt, effektivt och tryggt sätt.
Håller jag över hastigheten i vänster filen som går fortare i höger så står de väll ändån inte att du äger vänsterfilen väll. Hmm 115 i vänster 110 i höger och ligger jag i vänster för att köra om dom som ligger i höger så tror fan att såna som du ska upp och klättra för att gå in i höger och gå av motorvägen .

Håller jag över hastigheten i vänster filen som går fortare i höger så står de väll ändån inte att du äger vänsterfilen väll. Hmm 115 i vänster 110 i höger och ligger jag i vänster för att köra om dom som ligger i höger så tror fan att såna som du ska upp och klättra för att gå in i höger och gå av motorvägen .
Men då kör du ju om? Till skillnad från dig dock så ligger inte ”sådana som jag” kvar där utan byter till höger så fort jag är om.

Fast du får inte ligga i vänster fil om du inte kör om!
Det verkar vara flera som borde läsa på om trafikregler i den här tråden.
Hur skulle jag då göra i helgen när en tyckte ja men vänsterfilen är min tyckte hen när jag kommer smygandes på insidan och är på väg att köra om den bilen, de var stora och fina luckor

Hur skulle jag då göra i helgen när en tyckte ja men vänsterfilen är min tyckte hen när jag kommer smygandes på insidan och är på väg att köra om den bilen, de var stora och fina luckor
Något uppenbarligen mycket värre än att göra något absolut otillåtet (köra om på insidan): lägga dig bakom, signalera att du vill om, köra om och sedan lägga dig framför. Men då är man ju tydligen helt livsfarlig så undvik det.

Ett:nej.
Två: jag hat aldrig skrivit att jag kör för fort.
Klart du gör, det gör alla. Samma med att köra om på höger, det gör alla. Kör någon i vänsterfilen under hastighetsgränsen så kommer jag inte sakta ner för att inte köra om från högerfilen. Har kört om polisbilar på högersidan utan reaktion så. Bättre att trafiken flyter på än att man ska sakta ner för att bilen till vänster gjort det, det blir farligt och skapar irritation.

Liknande trådar

Relationer Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
10 11 12
Svar
225
· Visningar
15 364
Senast: Badger
·
Trädgård & Växter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
11
· Visningar
786
Tjatter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
20 21 22
Svar
436
· Visningar
30 801
Tjatter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderat. Jag gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
2
· Visningar
927
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama