Utbildningshoppning Alingsås

Sv: Utbildningshoppning Alingsås

Vad roligt, grattis och lycka till med den!!!

Hallååååå Det finns PM när det är en helt proivat diskusion som alla andra knappast är intresserade av.

Olinda skrev:
Jag har varit där på en sommar CR, men så illa arrangerat har jag aldrig varit med om så aldrig mer att jag kommer sätta min fot där.
Vad var det som var dåligt då?

Tja vi kan ju börja med att det inte tod anmälan per telefon så de visste på ett UINGEFÄR hur många som dök upp, vi ar där i god tid, några till var det och vi anmälde oss till våra höjder (jag har med min en 4-årong som är ute på sin första "tävling") det ser inte ut som att det kommer så många mer så det börjar bli dags att göra iordning för det var inte så många på höjderna innan mig, jag skulle hoppa 80 cm och starta först, och en stallkamrat skulle starta precis efter mig).
Vi går upp och börja rida fram under tiden droppar det in mer och mer folk, och se anmäler sig och de allra flesta av dem ska hoppa 40-70 både två och tre ggr, varje gång vi tar oss ner till sekretariatet så har det ökat på mer och mer folk, och trots att vi sitter av och leder våra hästar istället så blir det aldrig vår tur liksom, för då går det dåligt för någon och så ska den in en gång till igen och likadant för nästa... det tog liksom aldrig slut..
Vi hade kunnat ta ut våra hästar över 2 timmar senare för rida fram dem, det hade varit klart mycket svalare för dem att stå i tranporten under den här tiden istället för att vara ute i den stekheta solen.
När det dessutom inte finns några som helst startlistor så vet man ju inte när man ska starta utan måste ha någon som springer fram och tillbaka till sekretaratet hela tiden vilket inte hjälper eftersom det ändrar sig konstant, sen så är det ingen hit att ha en liten "instruktörs röstförstärkare" utomhus och ens tro att någon på framridningen 150 m bort skulle höra ett skit.

Allt detta skulle kunna förenklas så mycket med en anmäla per telefon innan, detta gav jag som förslag innan jag åkte men fick ett surt att de brukar alltid göra så här och det det funkar så bra... jo tjena, inte för oss iallafall och jag kan verkligen inte rekomendera någon annan att åka dit heller.

:mad: Gräsbanehoppningarna kan vara vimsiga, det håller jag med om! Jag var där en gång med Ash, det gick väl.. Inte så bra, Det var en liten hund som satt vid vattengraven och Ash är extremt hundrädd! Men så har jag varit där 2 ggr och tävlat på "riktigt" och då var det ett helt annat ställe! Dit ska jag igen, Jävligt fina hinder, ridhus och allt :love:

Tränade för sandra idag d gick jättebra o jag gillar henne bara mer o mer för varje gång:D . Ska nog till och med våga mej på att vara med på en CR på gräsbanan på lördag;)

Shaizen skrev:
:mad: Gräsbanehoppningarna kan vara vimsiga, det håller jag med om! Jag var där en gång med Ash, det gick väl.. Inte så bra, Det var en liten hund som satt vid vattengraven och Ash är extremt hundrädd! Men så har jag varit där 2 ggr och tävlat på "riktigt" och då var det ett helt annat ställe! Dit ska jag igen, Jävligt fina hinder, ridhus och allt :love:

Jag säjer ju det , på riktiga tävlingar är d mkt bättre:)

Jag tränar också för Sandra!:) Hon är så himla duktig!:bow:

För ett tag sedan praoade jag och mina två kompisar hos Sandra. Då skulle hon till Alingsås För det var typ en kurs ifall det händer en olycka ska man veta vad man ska göra.Eller nåt.:D

Iallafall då fick inte vi följa med för det var bara för "vuxna", då var en vuxen tjej på alingsås inte sen att rycka tag i oss och sa att vi kunde hjälpa till att mocka i stallet.Vi följe med snällt och hon presenterade oss för en tjej som hjälpte till i stallet.
Och så fick vi mocka hela stallet! Tjejen som skulle hjälpa till stod brevid och pratade med en kompis.
Så jag har inga bra minnen därifrån.:devil:

Nä, jag skoja bara, tycker det är en trevlig anlägging.:) Kan hålla med om att tävlingarna på gräsbanan är lite vimsiga.Men på dom "riktiga" tävlingarna är allt jättebra!:)

Har hoppat utbildningshoppning på Alingsås på gräset. Fy va dåligt anordnat! Som sagt va det inte bra med starlistor, vimsigt osv Kändes väldigt B och det är inte så kul att komma och det är sådär.

MEN jag va på en regional ponnyhopptävling div 1 där i vintras/ våras och då var det bra anordnat ! Bra hinder, okej manege inget oklart. Tar det väl mer seriöst vid en regional tävling än en utbildningshoppning. Men så ska det ändå inte vara !
:) :bump:

jag håller med att ute CR är vimsiga med folk som inte vet hur en framhoppning går till osv... Tycker att det är kul att dom har bank, pullmagrav och lite roliga hinder...

Jag har oxå praoat hos Sandra. Det var skit skoj och vi var där i vecka.

Vimsiga är väldigt snällt kallat det, det var rena katastrofen, jag förstår inte att någon åker dit någon mer gång, jag har en bit att åka men jag åker hellre flera mil till för att komma till ett ställe som har någon som helst koll även på sånna häst små hoppningar. Rent ut sagt pinsamt för Alingsås Ridklubb anser jag.

Det är ju många klubbar som har utbildningshoppningar där man anmäler sig på plats och då är det ju inte klubbens fel när folk kommer. Håller dom på med 60 cm och så kommer det en som vill hoppa på 60 cm så måste ju personen få det trotts att folk anmält sig till högre höjder men det är ju klart mkt praktiskare med telefonanmälningar.

Har oxå vart på alingsås och tävlat. Hemskt väder var det, kallt och massa, massa snö. Inte skoj alls. Men arrangemanget ska jag inte klaga på.

Just därför kan kan ha telefonanmälan innan, så jobbigt är faktiskt inte det, dessutom kan man då även ställa in om det blir för få anmälningar, det är så där uppskattat när folk väl kommer och det blivit sntällt av en eller annan orsak.

men men... skitsamma Alingsås RK får gärna köra på i samma stil, jag tror dock bara det är de själva som missar starter = pengar på det.

Olympus skrev:
Det är ju många klubbar som har utbildningshoppningar där man anmäler sig på plats och då är det ju inte klubbens fel när folk kommer. Håller dom på med 60 cm och så kommer det en som vill hoppa på 60 cm så måste ju personen få det trotts att folk anmält sig till högre höjder men det är ju klart mkt praktiskare med telefonanmälningar.

Har oxå vart på alingsås och tävlat. Hemskt väder var det, kallt och massa, massa snö. Inte skoj alls. Men arrangemanget ska jag inte klaga på.
Var du på en CR hoppning när du tyckte det var bra arrangerat :confused:

Olinda skrev:
Vimsiga är väldigt snällt kallat det, det var rena katastrofen, jag förstår inte att någon åker dit någon mer gång, jag har en bit att åka men jag åker hellre flera mil till för att komma till ett ställe som har någon som helst koll även på sånna häst små hoppningar. Rent ut sagt pinsamt för Alingsås Ridklubb anser jag.
Men smaken är ju som baken delad... Sen så att deras inne CR är jätte bra

Olinda skrev:
Just därför kan kan ha telefonanmälan innan, så jobbigt är faktiskt inte det, dessutom kan man då även ställa in om det blir för få anmälningar, det är så där uppskattat när folk väl kommer och det blivit sntällt av en eller annan orsak.

men men... skitsamma Alingsås RK får gärna köra på i samma stil, jag tror dock bara det är de själva som missar starter = pengar på det.
dom gångerna som jag har varit där så har det nästan alltid varit fullt på parkeringen och en massa ekipage.. Sen så är det oxå väldigt duktiga ryttare som hoppar högre klasser som åkte dit för att starta sina unghästar..

Ni ska veta att jag är avundsjuk... Känns lite långt att åka 30 mil för att träna...

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på...
2
Svar
22
· Visningar
1 565
Senast: morgaine
·
Katthälsa Hejsan, har två katter på 7 månader som båda kastrerades i tisdags alltså nästan tre dagar sen nu. Hanen är helt normal förutom att han...
2
Svar
20
· Visningar
1 195
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 021
Ridning Hejsan! Har en hopphäst som jag inte passar alls i hoppningen med. Hon blir osäker och jag med. Jag tycker bara det är otäckt.. så...
Svar
16
· Visningar
2 169

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Vegansk efterrätt?
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30