H
Hello_sandra
Har en vaninna som nu har ridit i ca 2 ar. Hon ar i stort sett en nyborjare, med alla dess tillhorigter: dalig balans, hoga hander, dalig rytm, och dessutom tycker hon det ar laskigt nar hastar bockar, skuttar, piper, skenar, ja allt. Fast hon ar jattemodig tycker jag, som borjat nar hon var 40!
Nu ar saken sahar, vilket ar valdigt typsikt for detta landet (Irland) att hon har gatt och kopt sig en FYRAARING som inte kan nagot.
Har forsokt i nastan ett ar att hjalpa henne sa mycket det gar, men det ar sa svart... Jag vill ju inte saga till henne att jag tror att hon aldrig kommer kunna rida den har hasten... De ar sa himla tajta pa marken, och det ar en helt underbar hast, som om ett par ar om han blir riden bra, kommer att vara helt perfekt for henne.
Han funkar jattebra for mig, gar i form, hoppar (smatt), galopperar for hoger och vanster osv.
Har nagon nagra tips for hur jag kan hjalpa henne?
Hon gar pa lektion ca 3 ggr/manad, och pa mitt rad rider hon da en annan hast.
Varje gang innan hon rider longerar hon honom i ca 20 minuter.
Hon rider kanske 3 ggr i veckan. Hasten gar ute minst ett par timmar varje dag.
Vad som helst, tips, rad! Och ja, jag vet, det bast radet: salj honom och kop en aldre hast. Men hur sager jag det?
Ska jag borja rida honom mer? Hur kan jag skola honom sa att han funkar battre for henne?
Tacksam for hjalp.
Nu ar saken sahar, vilket ar valdigt typsikt for detta landet (Irland) att hon har gatt och kopt sig en FYRAARING som inte kan nagot.
Har forsokt i nastan ett ar att hjalpa henne sa mycket det gar, men det ar sa svart... Jag vill ju inte saga till henne att jag tror att hon aldrig kommer kunna rida den har hasten... De ar sa himla tajta pa marken, och det ar en helt underbar hast, som om ett par ar om han blir riden bra, kommer att vara helt perfekt for henne.
Han funkar jattebra for mig, gar i form, hoppar (smatt), galopperar for hoger och vanster osv.
Har nagon nagra tips for hur jag kan hjalpa henne?
Hon gar pa lektion ca 3 ggr/manad, och pa mitt rad rider hon da en annan hast.
Varje gang innan hon rider longerar hon honom i ca 20 minuter.
Hon rider kanske 3 ggr i veckan. Hasten gar ute minst ett par timmar varje dag.
Vad som helst, tips, rad! Och ja, jag vet, det bast radet: salj honom och kop en aldre hast. Men hur sager jag det?
Ska jag borja rida honom mer? Hur kan jag skola honom sa att han funkar battre for henne?
Tacksam for hjalp.