utbilda fd. galoppör

F

fullblod_love

ngn som har ngt bra tips på hur jag får mitt 3 åriga fullblod att sluta resa sig när hon inte får som hon vill?

Sv: utbilda fd. galoppör

är hon genomkollad av veterinär? hur mycket är hon riden och hur? passar sadeln? :)

är hon genomkollad av veterinär? hur mycket är hon riden och hur? passar sadeln? :)

hon blev vet. besikt innan vi köpte henne. Men problemet är inte att hon reser sig när jag rider( har bara skrittat henne nga ggr). Utan hon reser sig vid longering och i stallet osv.

Senast ändrad av en moderator:

Är du säker på att sadeln passar som den ska? Är du säker på att hon inte har ont nånstans?

hon reser sig även utan sadeln se ovanstående svar.
Förmodligen reser hon sig för att hon testar oss men vet inte riktigt hur jag ska "vinna" över henne..

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
573
Senast: MiniLi
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 494
Senast: Sesca
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 322
Ridning Hejsan! Nu har jag läst igenom några som har liknande problem här på buke. Dock skiljer sig min historia något från de andra. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 870
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar