Utbilda ett varmblod

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare ridtravare05
  • Startdatum Startdatum
R

ridtravare05

Jag har nyss köpt mig ett varmblod som aldrig vart startad på travet pga att han lade sig ner när man svängde.
Han är ganska liten och kompakt, ca 155cm hög.

Hos förra ägaren har han fått gå i skogen och lära sig grunderna i ridningen. Alltså vad skänkeln betyder, stanna och sådant. Han kan inte galoppfattningar, utan springer in i galoppen. Han börjar sakta men säkert söka sig neråt i "form" några steg i taget i skritten.

Jag vill då ha hjälp med utbildningen av honom, mitt mål är att han ska kunna göra ordentliga galoppfattningar samt gå i en stadig form i skritten och kanske traven, helst innan sommaren är slut.

Så har någon några bra tips på hur jag ska lära honom detta på rätt sätt?
* Hur lär man ett varmblod galoppfattningar på bästa sätt?
* Vilket är bästa sättet att få hästen att söka sig neråt och förstå att han ska stanna i formen?

T.p.f.h :D

Sv: Utbilda ett varmblod

Tyvärr har du hamnat i fel forum med den här tråden, här är det travtävling som gäller även om vissa av oss ändå har foten i båda lägren.

Ett tips är att söka i forumet på till exempel ridtravare och galoppfattning så hittar du säkert massor av trådar om det.

Det finns även Ridtravargrupper på facebook och liknande ställen där det finns gott om tips och råd!

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 523
Senast: Fiorano
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 860
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
14 060
Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
2 976
Senast: Lycan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka