Utbilda blandras till väktarhund?

Meibla

Trådstartare
Ja som rubriken säger, får man ha en oregistrerad hund som väktarhund? Eller är det tvärkört?

Anledningen till att jag frågar är för att Ixi har flyttat :cry: till en kompis som arbetar som väktare och han verkar vara lite sugen på att utbilda sig till hundförare och därmed kanske försöka få henne till godkänd väktarhund.

Men, eftersom jag har noll koll på sånt där, får man ens göra L-test (som verkar krävas) med en hund som saknar stamtavla?

PIRU (om han är kvar här??) kanske har lite koll? :)

Sv: Utbilda blandras till väktarhund?

Ja det går fint.

Om hunden klarar polisens L-test och anses lämplig av det aktuella bolagets hundasvarig, så spelar ras/blandras ingen roll.

/Swat

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag: aldrig haft hund. Sjukdomsbekymmer som gör att jag inte klarar promenader någon dag i veckan men har i övrigt obegränsat med...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
8 555
Senast: hundtant
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 632
Senast: _Taggis_
·
Hundavel & Ras Vi var ju tvungna att ta bort en av våra hundar för ungefär en månad sedan och även om det just för tillfället kan kännas lite skönt att...
2
Svar
23
· Visningar
2 732
Senast: Dentaku
·
Övr. Katt Efter några år utan katt så funderar jag på att bli kattägd igen. Jag är uppvuxen med ett gäng huskatter, men efter att sista katten vi...
Svar
9
· Visningar
1 967
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Orolig katt i bil
  • Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10