Uselt självförtroende

Twihard

Trådstartare
Hejsan. Jag har ett rätt kasst självförtroende och undrar om några här på forumet har några bra tips på hur jag kan bygga upp mitt självförtroende gällande min ridning, men även sådant som arbete från marken. Men mest ridningen. Hur brukar ni göra? Vad skulle ni göra? :)

Tacksam för svar,<3

Sv: Uselt självförtroende

Du har aldrig funderat på privatlektioner? Har du möjlighet så att ridläraren kommer hem till dej så är det ju bra.
Då är det inga som tittar och du får 100% uppmärksamhet från ridläraren.

För ju mer man kan dessto säkrare känner man sej. Jag tror att det ordnar upp sej för dej. Upp med huvudet och ner med hälarna och RID! :bow:

tack så mycket för ditt svar och dina peppande ord. :D Min häst är inte indriden men jag har ridigt hos en jättebra tränare. Där rider jag privatlektioner, och ibland händer det att jag rider med en vän (hon är nybörjare och fick då ibland rida med mig, då fick jag chansen att träna lite själv, tyckte tränaren). Problemet där var att det fanns folk i stallet som mer än gärna satt och tittade på, kommenterade och en massa. :( Men jag funderar på att ta till hjälp av denna tränare när min häst ska ridas in. :) Och jag ska börja rida hos honom igen nu snart, var tvungen att ta en paus när en familjetragedi kom i mellan. :( Tack så mycket för ditt tips, det värme.<3

Jag håller med Popcorn. Det allra bästa är att rida privatlektion för en duktig tränare (dvs en du trivs med) på en häst som är välutbildad.

Jag känner igen mig i det där med självförtroende, det är inte det lättaste alla gånger. :p Själv är jag väldigt mycket självlärd och när jag red för tränare skrek de mest om hur värdelös jag var. :crazy: Det kan knäcka vem som helst, så själv har jag mest hållit mig i skogen med hästen.

Men senaste åren har jag haft möjlighet att rida för peppande tränare som verkligen vill hjälpa mig och det i kombination med bra häst har hjälpt mig enormt! Nu är jag ingen stjärna ändå, :p men det gör inte så mycket. Jag lär mig mer allt eftersom och så länge man har lusten och viljan att lära sig så är det bara att kämpa på. :laugh:

Lycka till och försök stänga av öronen för de som sitter på läktaren. Oftast är de bara avundsjuka för att du får träna... ;)

Har själv hållit på i 15-18 år, men tycker inte jag kan nånting. Detta mest pga dåligt självföroende. Det kändes jobbigt att rida inför folk, och det resulterade i att jag höll mig undan. Nu har jag verkligen bestämt mig för att rida på riktigt, och sluta bry mej. Hej bara vad bra det går!

Lita på dej själv så går det bra. Och ha inte bråttom, sitt rätt och tänk efter så har väl ingen något att säga till om heller? Eller hur!
:bump:

Har själv hållit på i 15-18 år, men tycker inte jag kan nånting. Detta mest pga dåligt självföroende. Det kändes jobbigt att rida inför folk, och det resulterade i att jag höll mig undan. Nu har jag verkligen bestämt mig för att rida på riktigt, och sluta bry mej. Hej bara vad bra det går!

Lita på dej själv så går det bra. Och ha inte bråttom, sitt rätt och tänk efter så har väl ingen något att säga till om heller? Eller hur!

Och det finns inga genvägar, träna träna träna! Tränar man blir man duktig, det är bara så det är!

:bump:

Senast ändrad:

Tack alla för mycket fina svar, pep-talk och tips. Det värmer. Jag tar till mig allt ni säger och är tacksam för att ni tog er tid att svara.<3<3

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 741
Senast: mamman
·
Hästhantering För 1 år sedan köpte jag en ny häst. Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning och förra ägarna sålde henne pga att hon inte trivdes...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 540
Senast: Badger
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 127
Senast: Juli0a
·
Träning Jag och min syster har en foderhäst, varmblodig travare, som vägrar gå i högervarv i longeringen. Ridning i höger varv är inget problem...
Svar
10
· Visningar
1 659

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka