Usch vad jag känner mig elak ....

pippilotta

Trådstartare
....måste ha mina hundar i sär, eftersom Wilma löper.
Eftersom båda är riktiga "mammegrisar" så är det jobbigt för mig att dela på dom.
Hon blir sprayad och har tikskydd, men när jag inte är hemma och på nätterna när jag inte har full koll på dom så är dom särade,
Visserligen är hon bara inne på 4: de dagen men det är ju lika bra att mota olle i grind.
Hon skall kastreras till våren, enligt veterinären så skall det vara mellan två löp så det blir lagom att göra det i April .

Ni som har både tik och hane, när börjar ni sära på dom?
 
Sv: Usch vad jag känner mig elak ....

Tikar kan ha ägglossning från dag 5 till 25 i löpet. Tikskydd är inget preventivmedel....
 
Sv: Usch vad jag känner mig elak ....

Tikskydd är inget preventivmedel....
Jag tror nog att ts är medveten om det, annars hade hon nog inte besvärat sig med att sära på dom öht.
 
Sv: Usch vad jag känner mig elak ....

Vi särar inte på hundarna förrän hanen lägger upp sitt första fånflin vilket brukar bli runt dag 10. Det finns helt enkelt inget intresse från hans sida innan höglöpet börjar närma sig och tiken ger honom spö om han ens skulle tänka tanken på att flörta. Vid första fånflinet blir det dock skilda rum med ordentligt stängda dörrar dygnet runt för då vill både tik och hane inom en snar framtid.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
755
Senast: animalasia
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 280
Senast: dobbis
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 486
Senast: Saeta
·
Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter...
2
Svar
26
· Visningar
13 068
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp