Sv: USA och hundpromenader.
det skiljer sig sjalvklart fran person till person, men generellt sett ar det mindre vanligt med promenader har i USA. Manga hundar lamnas ute pa tomten (med stangsel runt om) med hundlucka till huset, eller slapps ut pa grasmattan nagra ganger per dag for att gora sina behov. Folk promenerar inte lika mycket i USA som i Sverige, med eller utan hund, det verkar vanligt att ta hunden pa promenad i parken pa helgen, men inte varje dag. En gang per dag ses som "ofta". Hundar lamnas ocksa ensamma langre, endel tar sina hundar till "doggy day care" men i de flesta hem jag sett lamnas hundarna hemma nar agarna far pa jobbet. Det verkar inte lika "ansvarsfullt" att ha hund har som i Sverige, har har man hund for att det passar in i familjelivet. Spelar inte sa stor roll om man har tid eller inte. Nar jag kom hit tyckte folk att jag var jattehurtig som gick ut med hunden tre ganger per dag. Nagot som jag ansag (anser fortfarande) som helt normalt. I Sverige gar man ut med hunden i regn, rusk och 30 graders kyla, nagot som de flesta jag kanner har i USA skulle tycka var helt vansinnigt.