USA och hundpromenader.

Sv: USA och hundpromenader.

Det beror kanske på var man bor. I göteborg känner jag till rätt många ingripanden mot vanskötta hundar.

Jag har också reagerat på att folk i hundviskaren inte verkar veta att hundar behöver promenader. Fast så har de ju problem också :crazy:. En halvtimme varannan dag med samojeder?! Min huskytjej o jag är ute minst 1 och en halv timme per dag och då springer hon lös hela tiden. Kan tillägga att hon inte direkt blir trött ^^

Amerikanare(inte alla, missförstå mig inte) är lata. Eller kanske bara väldigt bekväma av sig. Dom tror att så länge de har en stor trädgård som många av dom har så är det OK att bara släppa ut hunden där. Eller ha hunden i lina/kedja fast vid en hundkoja lr liknande.
Det finns givetvis lata människor i Sverige med. Man kan ju undra vf man skaffar hund när man ändå inte aktiverar den?
Sen verkar det som att många av dom inte tränar dom till att bli rumsrena heller tack vare att dom får vara ute i trädgården jämt och ständigt. Fast det är ju inte fakta, utan nåt jag bara har sett på teve. Jag kan ju ha helt fel.
Jag skulle inte vilja vara hund i USA.

det skiljer sig sjalvklart fran person till person, men generellt sett ar det mindre vanligt med promenader har i USA. Manga hundar lamnas ute pa tomten (med stangsel runt om) med hundlucka till huset, eller slapps ut pa grasmattan nagra ganger per dag for att gora sina behov. Folk promenerar inte lika mycket i USA som i Sverige, med eller utan hund, det verkar vanligt att ta hunden pa promenad i parken pa helgen, men inte varje dag. En gang per dag ses som "ofta". Hundar lamnas ocksa ensamma langre, endel tar sina hundar till "doggy day care" men i de flesta hem jag sett lamnas hundarna hemma nar agarna far pa jobbet. Det verkar inte lika "ansvarsfullt" att ha hund har som i Sverige, har har man hund for att det passar in i familjelivet. Spelar inte sa stor roll om man har tid eller inte. Nar jag kom hit tyckte folk att jag var jattehurtig som gick ut med hunden tre ganger per dag. Nagot som jag ansag (anser fortfarande) som helt normalt. I Sverige gar man ut med hunden i regn, rusk och 30 graders kyla, nagot som de flesta jag kanner har i USA skulle tycka var helt vansinnigt.

jag har stött på hundar här i frankrike som aldrig går ut på promenader. Man håller dem i huset som katter, med lite rastning i trädgården eller bilparkeringen utanför huset osv några minuter då och då.
Dessa hundar jag träffat kan ej heller lydnad osv, dem är enbart sällskap. Olika raser men alla småhundar.

:crazy::mad::(

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 005
Senast: inverterad
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 990
Senast: Sesca
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 593
Senast: Sedna
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 685
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III