Sv: US and A
Hej Elinor
När jag var där så var ju jag anställd på riktigt och fick lön och arbetade då som exersicerider med galopphästar och jag hade då ett arbetsvisum som då var på 9 mån och sen åkte jag hem 3 mån sen fick jag ett nytt visum i 9 mån så höll de på så där. De sista året jag var där så ändrade dom visumen till 12 mån och sen hemma viss tid kommer inte ihåg hur det är nu.
Du kan få arbetsvisum de e inte så svårt om tränaren kan visa att han inte hittar nån annan i hans land som duger till det jobbet.
Jag hade kontakt med ett LAW OFFICE i Los Angeles och de kostade ca 3000kr men de var de ju värt för kommer dom på en jobba där olagligt så åker du hem med första bästa plan och INF hjälper dig tid. och man blirt portad i 10 år från usa. De e tråkigt.
Andra som åkt till usa som du har sagt att dom ska stanna och leta häst att köpa så kör du med de med. Sen ska du resa runt och se dig omkring så klart.
Jag vet att Barral gör de mesta själv så han har väl inte några grooms direkt han har ju inte några höjdaräg som betalar en massa träningavg så han gör så gott han kan. Många hästar går också ute dygnet runt i de flesta stater.
Han har även criollohästar!
från brasilien.
Sen vet du att du kan boka om biljetten om nått skulle hända de kostar typ 100dollar om jag minns rätt men de går. Ta inte med dig för mkt grejer för du kommer garanterat vilja köpa grejer där.
I texas har jag bara varit på sommaren och de var så äckligt varmt så man var lika blöt som när man kom ur dushen.
Jag var nu i Houston och tränade galopphästar så vi red ju tidigt på morgonen.
I usa jobbar man alltid 6 dar i veckan så de är inget att gnälla över man får inte vara arbetsskygg då kan man åka med the bananaboat hem igen.
Som sagt kolla livförsäkringen och att du har med ett papper på det om du måste åka till sjukhuset av nån andledning.
Mer kommer jag inte på nu.Lycka till.
De e många som åker bort nu i tremånade jag vet flera st som ska till texas ex till Kim Ferguson och andra tränare.